تعمیرات تخصصی انواع تلویزیون LED,LCD,PLASMA,FK,OLED

برای رفع مشکل آبی شدن صفحه تلویزیون، قبل از هر چیز ابتدا لازم است تا به‌صورت تخصصی دلیل بروز این مشکل مشخص شود. عیب یابی علت آبی شدن تصویر تلویزیون ال جی کاری بسیار دشوار و پیچیده است و تنها با کمک یک تعمیرکار ماهر و باتجربه در کنار استفاده از ابزارهای حرفه‌ای امکان‌پذیر است. این مشکل ممکن است به دلایل متعددی از خرابی قطعات داخلی و مشکلات سخت‌افزاری در برد‌های تلویزیون گرفته تا مشکلات نرم‌افزاری ناشی شده باشد؛ لذا برای تشخیص دقیق دلیل آبی شدن تصویر، نیاز به بررسی دقیق و تخصصی داریم. پس از تشخیص علت اصلی بروز مشکل، می‌توانیم راهکاری مناسب برای رفع آن و بهبود کیفیت تصویر تلویزیون به حالت عادی خود را پیدا کنیم.

به طور مثال اگر بک‌لایت دستگاه آسیب‌دیده باشد و این علت آبی شدن تصویر تلویزیون ال جی باشد، برای رفع این مشکل شما باید لامپ‌های تلویزیون را تعمیر یا در صورت نیاز تعویض کنید. گاهی اوقات نیز دلیل آبی شدن تصویر، خرابی برد پاور است که این مشکل اغلب به دلیل نوسانات جریان برق در این قطعه بروز پیدا می‌کند. خراب‌شدن منشور نور یا بروز مشکل در پیکسل‌های تلویزیون نیز باید در زمره دلایل مشکل آبی شدن تصویر تلویزیون ال جی در نظر گرفته شود. در نهایت، بسته به تشخیص تعمیرکار و دلیل خرابی تلویزیون، روش مناسب جهت تعمیر این مشکل در مرکز تعمیرات تلویزیون شیراز انتخاب می‌شود.

تأثیر خرابی پنل در مشکل آبی شدن تصویر تلویزیون ال جی

یکی از دلایل اصلی آبی شدن تصویر در تلویزیون ال جی، خرابی و آسیب‌هایی است که به پنل دستگاه وارد می‌شود. این قطعه بسیار حساس و نسبتاً گران‌قیمت است. جابه‌جایی غیراصولی، ضربه به نمایشگر و واردشدن فشار به صفحه‌نمایش و آب‌خوردگی تلویزیون نیز مخصوصاً می‌تواند باعث آسیب جدی به پنل دستگاه و به دنبال آن، منجر به نمایش رنگ آبی در تلویزیون شود. در این صورت پنل دستگاه باید توسط تعمیرکار متخصص مورد بررسی قرار بگیرد و میزان آسیب وارد شده بر آن به‌درستی تخمین زده شود. بعد از انجام این مراحل که همه به‌صورت تخصصی در نمایندگی تعمیرات تلویزیون ال جی در شیراز انجام می‌شود، باتوجه‌به آسیب وارد شده به تعمیر پنل و در صورت نیاز و نبودن چاره، تعویض آن اقدام و در نتیجه مشکل آبی شدن صفحه تلویزیون ال جی رفع خواهد شد.

بک‌لایت تلویزیون ال جی را چگونه تعمیر کنم؟

یکی از موارد تخصصی در تعمیر تلویزیون‌های ال جی، رفع مشکلات مربوط به بک‌لایت این دستگاه است. بک‌لایت یک سیستم نوری پس‌زمینه است که نور را به صفحه‌نمایش تلویزیون ارسال می‌کند. همچنین بک‌لایت نقش اساسی در نمایش تصاویر دارد و هر گونه نقص یا خرابی در این قطعه می‌تواند به آبی شدن تصاویر و کاهش کیفیت تصویر منجر شود. برای رفع مشکل آبی شدن تصویر تلویزیون ال جی، درصورتی‌که به خرابی بک‌لایت مرتبط است، می‌توانید از راهکارهای زیر استفاده کنید:

بررسی بردهای بک‌لایت

بردهای مرتبط با بک‌لایت و اتصالات آن‌ را بررسی کنید و در صورت مشاهده هر گونه خرابی یا اتصالات قطع یا شل شده، نسبت به تعمیر یا تعویض آن اقدام کنید. همچنین حتماً تغذیه برق بک‌لایت را نیز بررسی کرده و در صورت مشاهده کوچک‌ترین ایرادی در این قطعه، به تعویض آن اقدام کنید.

تعویض و تعمیر بک‌لایت تلویزیون

تعویض بک‌لایت‌های خراب شده با یک بک‌لایت جدید اصلی و اورجینال نیز یکی از سریع‌ترین و آسان‌ترین راه‌حل‌ها برای رفع این مشکل است. درصورتی‌که تعمیر بک‌لایت به نتیجه نرسید، ممکن است مشکل در پنل نمایشگر تلویزیون شما باشد و این قطعه نیاز به تعویض یا تعمیر داشته باشد.

توجه کنید که در برخی از برندها، مانند برند اسنوا کار تعمیر و تعویض بک‌لایت به‌آسانی صورت نمی‌گیرد و نیاز به تخصص و ابزارهای مخصوص به خود را دارد. پس بهتر است در این مواقع کار تعمیر و تعویض بک‌لایت یا پنل تلویزیون را به تعمیرکاران ماهر و متخصص در مرکز تعمیرات تلویزیون اسنوا در شیراز بسپارید،  تا از بروز هر گونه آسیب و خسارت به تلویزیون خود جلوگیری کنید.

چرا پیکسل تلویزیون روی یک‌رنگ قفل می‌شود؟

اصلی‌ترین و مهم‌ترین مسئولیت پیکسل‌ها، پخش تصاویری باکیفیت و نمایش رنگ‌های تصویر در تلویزیون است. این پیکسل‌ها هستند که متناسب با نوع تصویرنمایش داده شده در تلویزیون، رنگ‌ها را تغییر می‌دهند. اگر پیکسل‌ها به هر دلیلی آسیب ببینند و روی یک‌رنگ ثابت قفل شوند، کیفیت تصویر و نمایش رنگ‌ها در تلویزیون با مشکل مواجه می‌شود. یکی از رایج و بارزترین نمود این اتفاق که بیشتر در برند ال جی مشاهده می‌شود همان آبی شدن تصویر تلویزیون ال جی است که به دنبال قفل‌شدن و گیرکردن پیکسل‌های این دستگاه روی رنگ آبی اتفاق می‌افتد.

درصورتی‌که مشکل قفل‌شدن پیکسل‌ها روی یک‌رنگ خاص در تلویزیون شما، دلیل آبی شدن تصویر تشخیص داده شود، برای رفع مشکل شما می‌توانید از یک سری برنامه‌های بازیابی تخصصی استفاده کنید، این برنامه‌ها مخصوصاً برای بازیابی و رفع مشکل پیکسل‌ها ساخته و استفاده می‌شوند. علاوه بر این دمای نامناسب محیط نیز می‌تواند روی پیکسل‌ها تأثیر منفی بگذارد و موجب آبی شدن صفحه تلویزیون شود. شما می‌توانید برای دریافت آموزش‌های بیشتر در این زمینه به بخش مقالات ما سر بزنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تعمیرات تلویزیون خود را به ما بسپارید

تعميرات تخصصي انواع تلويزيون، هر کجا و هر وقت به انتخاب شما

جهت عیب یابی و تعمیر تلویزیون در منزل شما تماس بگیرید

شماره تماس : 0529 561 0917