تعمیرات تخصصی انواع تلویزیون LED,LCD,PLASMA,FK,OLED

حفاظت و نگهداری مناسب از تلویزیون می‌تواند عمر مفید تلویزیون شما را افزایش دهد، این باعث می‌شود که شما به تعمیر و یا تعویض قطعات جدید کمتر نیاز پیدا کنید و در نتیجه این امر منجر به صرفه‌جویی در هزینه‌های شما می‌شود. یک نکته مهم که در حفاظت و نگهداری تلویزیون باید به آن توجه کنید این است که گردوغبار بزرگ‌ترین دشمن تجهیزات الکترونیکی است. گردوغبار می‌تواند به اتصال‌ها و منافذ برد دستگاه نفوذ کند و در نتیجه منجر به آسیب‌های جدی به دستگاه شود. اما نگران نباشید تیم تعمیرات تلویزیون شیراز، می‌تواند تمام مشکلات دستگاه شما را برطرف کند. در ادامه، ما به شما تعدادی از نکات اساسی و مهم برای نگهداری و حفاظت از تلویزیون را ارائه می‌دهیم.

نکته کلیدی اول: خاموش‌کردن تلویزیون

اغلب افراد انجام کارهای ساده و ابتدایی مانند خاموش‌کردن تلویزیون قبل از خواب را فراموش می‌کنند، یک نکته مهم در مورد تلویزیون‌ها این است که چرخه حیات آن‌ها معمولاً حدود شصت و پنج هزار ساعت است. پس اگر هنگام روشن بودن تلویزیون کار دیگری انجام می‌دهید یا اینکه هنگام تماشای برنامه‌های تلویزیونی خواب هستید، بدان معنا است که شما دارید عمر مفید دستگاه خود را کاهش می‌دهید. به عبارت ساده‌تر، اگر خاموش‌نکردن تلویزیون برای شما به یک عادت تبدیل شده است، حتی اگر هیچ مشکل جدی دیگری هم برای دستگاه شما به وجود نیایید، ممکن است بعد از حدود دو سال تلویزیون شما نیاز به تعمیر پیدا کند.

پس یک راه‌حل ساده برای افزایش طول عمر تلویزیون این است که شما می‌توانید عادت خاموش‌کردن تلویزیون را در خود ایجاد کنید. پس هنگامی که نیازی به تماشای تلویزیون ندارید، به‌جای آنکه آن را روشن نگه دارید، آن را خاموش کنید این کار ساده می‌تواند به طرز قابل‌توجهی به افزایش طول عمر تلویزیون شما کمک کند.

استفاده از تنظیم‌کننده ولتاژ یا محافظ ولتاژ

بسیار مراقب مواردی که ولتاژ برق شدید مستقیماً به تجهیزات الکترونیکی شما وارد می‌شود باشید در واقع، گاهی ولتاژ منبع برق تغذیه تنظیم نشده و این افزایش ناگهانی ولتاژ ورودی به دستگاه شما می‌تواند به مدارهای داخلی تلویزیون شما آسیب برساند. به همین دلیل تنظیم‌کننده‌ها و محافظ‌های ولتاژ می‌توانند به طور قابل‌توجهی به حفاظت از تجهیزات الکترونیکی شما کمک کنند. با کمک این ابزارها سنسور ولتاژ، هر زمان که قطعی برق صورت می‌گیرد و دوباره به طور ناگهانی وصل می‌شود، اتفاق می‌افتد. نوسانات شدید ولتاژ همچنین ممکن است در صورت برق‌رسانی مداوم یا حتی در هنگام رعدوبرق نیز اتفاق بیفتد. ازاین‌رو، استفاده از یک تنظیم‌کننده ولتاژ یا محافظ ولتاژ به‌منظور حفاظت از تلویزیون و دیگر تجهیزات الکترونیکی نه‌تنها معقول بلکه ضروری است. این اقدام ساده می‌تواند از آسیب جدی به تجهیزات الکترونیکی جلوگیری کند و عمر آن‌ها را افزایش دهد.

تنظیم روشنایی تلویزیون

تنظیم روشنایی تلویزیون به بالاترین حالت خود ممکن است به طول عمر مفید تلویزیون شما آسیب بزند، پس اگر می‌خواهید تلویزیون شما برای مدت طولانی عملکرد صحیح خود را حفظ کند، توصیه ما به شما این است که دست به این اقدام نزنید. علاوه بر این، استفاده از روشنایی بیش از حد می‌تواند منجر به خستگی چشم شود؛ بنابراین، بهتر است روشنایی تلویزیون را در سطح مناسب و مطلوبی تنظیم کنید تا هم طول عمر تلویزیون شما کم نشود و هم از آسیب به چشم‌های خود جلوگیری کنید.

استفاده بهینه و مناسب از کنتراست

استفاده مداوم از سطح کنتراست بالا در نمایشگرها می‌تواند در طولانی‌مدت منجر به کاهش کیفیت تصویر بعد از گذشت زمانی کاهش طول عمر دستگاه شود چرا که تلویزیون در این حالت نیاز به قدرت پردازش بیشتری برای پخش تصاویر دارد؛ بنابراین، توصیه می‌شود که سطح کنتراست را به طور دوره‌ای در سطح‌های مناسب تنظیم کنید.

نگهداری از تلویزیون‌های LCD و LED

یک نکته مهم برای نگهداری از تلویزیون LCD یا LED این است که حتماً تایم استراحت مناسبی برای آنها فراهم شود. تلویزیون به دلیل مصرف برق و تولید گرما نیاز به تهویه مناسب هوا دارد؛ بنابراین، بهترین کار این است که تلویزیون خود را در یک محیط باز و خنک مستقر کنید تا زمانی که به آن استراحت می‌دهید، بتواند به‌خوبی خنک شود.

دور نگه‌داشتن اجسام تیز

یک نکته مهم دیگر در نگهداری تلویزیون LCD یا LED، دور نگه‌داشتن اشیا تیز از این دستگاه‌ها است. اشیا تیز با کوچک‌ترین ضربه یا فشار اتفاقی و ناخواسته می‌توانند به‌راحتی به صفحه‌نمایش آسیب‌های جدی و دائمی وارد کنند. به همین دلیل، بهتر است تا آنجا که می‌توانید از قراردادن اشیا تیز نزدیک به تلویزیون خود پرهیز کنید.

ازآنجاکه پنل تصویر برخی تلویزیون‌ها مخصوصاً در برند مارشال به‌راحتی قابل‌تعمیر یا تعویض نیستند، اگر این نکته را رعایت نکنید و صفحه‌نمایش آن آسیب ببیند، شما به‌راحتی نمی‌توانید به تعمیر آن دست بزنید مگر آنکه به مرکز تعمیرات تلویزیون مارشال در شیراز مراجعه کنید.

نکته ساده دیگر: تمیزکردن منظم تلویزیون

تمیزکردن منظم تلویزیون نیز برای حفظ کیفیت تصویر و طول عمر آن بسیار حائز اهمیت است، بهترین روش برای تمیزکردن تلویزیون، استفاده از محصولات تمیزکننده باکیفیت و اختصاصی برای تلویزیون است. هیچ‌گاه از آب برای تمیزکردن صفحه‌نمایش استفاده نکنید و به‌جای آن، از پاک‌کننده‌های ضد الکتریسیته ساکن که به طور خاص برای تمیزکردن صفحات نمایش الکترونیکی طراحی شده‌اند و بی‌خطر هستند استفاده کنید.

تنظیم مناسب دمای محیط

دمای سرد می‌تواند یک عامل مخرب برای تلویزیون شما باشد، دمای پایین باعث ایجاد تراکم در برخی اجزای داخلی تلویزیون شما می‌شود؛ بنابراین، توصیه می‌شود که تلویزیون خود را در دماهای بسیار پایین و نزدیک به انجماد روشن نکنید.

همچنین، لازم به ذکر است که برخی از برندها، مانند برند تی سی ال به دلیل شرایط و مواد تولید شده در ساخت محصولات خود از مقاومت کمتری در برابر تغییرات دمای محیط برخوردارند. درهرصورت اگر مشکل و ایرادی در تلویزیون شما در این برند پیش آمد، می‌توانید به مرکز تعمیرات تلویزیون تی سی ال در شیراز برای رفع آن مراجعه کنید.

چند نکته کوتاه برای حفظ و نگهداری تلویزیون

در صورت مشاهد انتشار بو یا دود غیرعادی از تلویزیون، دوشاخه دستگاه را بلافاصله از پریز برق بیرون بکشید چرا که این موارد ممکن است منجر به شوک الکتریکی و در مواردی حتی به آتش‌سوزی ختم شود. نکته دیگر اینکه سعی کنید در فواصل زمانی بعد از 2 تا 3 ساعت روشن بودن تلویزیون، آن را به مدت 10 تا 15 دقیقه خاموش کنید.

در پایان، به‌جای استندبای کردن تلویزیون، بهتر است آن را کاملاً خاموش کنید، چرا که برخی قطعات تلویزیون حتی در حالت استندبای نیز در حال کارکردن هستند. شما می‌توانید برای دریافت مقالات آموزشی بیشتر در زمینه‌های مختلف ما را دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تعمیرات تلویزیون خود را به ما بسپارید

تعميرات تخصصي انواع تلويزيون، هر کجا و هر وقت به انتخاب شما

جهت عیب یابی و تعمیر تلویزیون در منزل شما تماس بگیرید

شماره تماس : 0529 561 0917