تعمیرات تخصصی انواع تلویزیون LED,LCD,PLASMA,FK,OLED



 

چگونگی تلویزیون پلاسما

در ابتدا باید گفت تلویزیون پلاسما یکی از انواع تلویزیونهای موجود در بازار می باشد که این اسم به این خاطر روی آن گذاشته شده چون گاز پلاسما در پنل تلویزیون‌ وجود دارد.
در واقع ما اصطلاح پلاسما که می گوییم حالت چهارم ماده است یعنی اینکه اگر به ماده در حالت گاز گرما بدهیم باعث می شود اتم‌های سازنده‌ی گاز از مدار خود خارج شود و به راحتی جریان برق را عبور دهد.
حال باید گفت که چندین سال است که از تصاویر سیاه و سفید در تلویزیون‌ خبری نیست و به تلویزیون‌های پیشرفته دست پیدا کردیم.

در حال حاضر باید گفت تلویزیون های پلاسما بصورت تلویزیون صفحه تخت تولید می شوند البته درسایز های متنوعی از 32 اینچ تا 60 اینچ و حتی بزرگ تر اما آنچه گفتنی است آن است که امروزه کمتر شرکتی تلویزیون پلاسما تولید می کندو بیشتر تولیدات به سمت  ال.ای.دی و ال.سی.دی می باشد.

در حقیقت تلویزیون پلاسما در‌کنار ویژگی‌های خوبی که از آن نام بردیم معایبی هم دارد که باید به سرعت به آن رسیدگی شود چون تاخیر در آن منجر به خرابی می‌شود.
در تلویزیون‌های پلاسما دو مدار x و y وجود دارد که به علت اینکه توانایی  مصرفی بالایی دارد و همچنین حرارت زیادی که از خود تولید می‌کند درصد خرابی بیشتری نسبت به سایر قطعات دیگر دارد و با خرابی هر یک از برد‌های x و یا yعیوب مختلفی پدیدار می شود که منجر به قطع شدن تصویر تلویزیون می شود.

ایجاد خطوط افقی یا عمودی در تلویزیون پلاسما

در واقع عملکرد برد‌های X و Y در بایاس پنل‌های تلویزیون در خطوط افقی انجام می‌شود و قسمتی از پردازش تصویر در خطوط عمودی انجام می‌شود هر‌گونه ضعف و نقص در عملکرد آن‌ها باعث ایجاد خطوط افقی و عمودی در تصویر تلویزیون می‌شود. لازم به ذکر است که هر‌گونه نقص در برد‌های بافر باعث ایجاد خطوط افقی در صفحه ی تلویزیون می‌شود. چون که تلویزیون‌های پلاسما ولتاژ‌های بسیار بالا‌تری دارد به نسبت دیگر تلویزیون‌ها پس هر‌گونه دستکاری توسط فرد ناشی منجر به اتفاقات جبران ناپذیر می‌شود و همین بالا بودن ولتاژ در پلاسما باعث می‌شود خطر بیشتری فرد را تهدید می‌کند و امکان برق گرفتگی وجود دارد که باید در انتخاب تعمیر کار دقت کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تعمیرات تلویزیون خود را به ما بسپارید

تعميرات تخصصي انواع تلويزيون، هر کجا و هر وقت به انتخاب شما

جهت عیب یابی و تعمیر تلویزیون در منزل شما تماس بگیرید

شماره تماس : 0529 561 0917