تعمیرات تخصصی انواع تلویزیون LED,LCD,PLASMA,FK,OLED

دلایل آبی شدن تصویر تلویزیون ال جی و چگونگی رفع آن

عیوبی که در کیفیت و رنگ تصاویر تلویزیون های LG مشاهده می شود در واقع از جمله مشکلاتی است که بوجود می آید، در واقع باید گفت کیفیت تصویر در حالت های گوناگون ممکن است که به هم بریزد. یکی از این موارد، آبی شدن تصویر تلویزیون ال جی است. این مشکل که کیفیت تصویر را به شدت پایین می آورد ، می تواند به دلایل مختلفی ایجاد شود که علت آن مشکلات سخت افزاری و خرابی بعضی قطعات اصلی می تواند دلیل آبی شدن صفحه تلویزیون ال جی باشد.

تعمیر تلویزیون زمانی که تصویر نمایش داده شده در آن آبی می شود یک فرایند تخصصی است و دقت و حساسیت زیادی دارد و باید حتما در مراکز تعمیرات تخصصی تعمیر شود.

دلایل مختلف آبی شدن تصویر تلویزیون ال جی

از جمله دلایلی که ممکن است تصویر در تلویزیون ال جی را به هم بریزد و رنگ تصاویر آبی شود همان ضربه هایی است که به پنل تلویزیون وارد می شود. در حقیقت ضربه و آسیب های جدی وارد شده به نمایشگر تلویزیون می تواند بطور مستقیم کیفیت تصویر را خراب کند.

از دلایل دیگر آبی شدن صفحه نمایش تلویزیون مي توان گفت خرابی و ایجاد مشکل در بک لایت تلویزیون و همچنین مشکل پیکسل سوختگی است.
در واقع باید بگوییم به هم خوردن تنظیمات رنگ و تصویر تلویزیون، روشن نگه داشتن زیاد از حد و طولانی مدت تلویزیون، گرما دیدن دستگاه، قرار گرفتن آن در معرض یک میدان مغناطیسی، تکان خوردن شدید تلویزیون در جا به جایی نادرست و غیر اصولی و… نام برد.

چرا تصاویر به رنگ آبی می شوند؟

چرا هر یک از این موارد نامبرده در بالا موجب می شوند رنگ تصاویر در تلویزیون آبی شود؟
توجه داشته باشید که در حالت عادی نور پس زمینه تلویزیون ها، که عامل آن از نور بک لایت است به رنگ سفید بوده و همین نور بک لایت و پس زمینه سفید خود باعث نمایش تصاویر در تلویزیون می شوند.

زمانی که به هر دلیلی به نور پس زمینه سفید تلویزیون ال جی آسیبی وارد شود، این نور به رنگ آبی تغییر می کند و به همین خاطر است که تصاویر را ما در نمایشگر ال جی به رنگ آبی می بینیم.
که به هر جهت می توان گفت که بیشتر خرابی و مشکلات بک لایت است که می تواند باعث تغییر رنگ تصویر و آبی شدن صفحه تلویزیون شود.

جهت رفع مشکل آبی شدن تصویر تلویزیون ال جی

برای این که بخواهیم مشکل آبی شدن صفحه تلویزیون که یک کار تخصصی است را برطرف کنیم ، تنها نیازمند یک سری ابزار های حرفه ای ست که توسط یک تعمیرکار مجرب هم امکان پذیر است. که باید بررسی شود که کدام بخش از تلویزیون دچار آسیب شده تا متخصص راه کار مناسب برای رفع مشکل رنگ و کیفیت تلویزیون ارائه دهد.

حال اگر بک لایت آسیب دیده باشد، در واقع باید لامپ های آن تعمیر و یا تعویض شود. گاهی نیز دلیل آبی شدن تصویر، خرابی از برد پاور است که در اثر نوسانات جریان برق دچار مشکل شده است.

جهت رفع مشکل تلویزیون در صورت خرابی پنل

از عمده دلایل آبی شدن تصویر تلویزیون ال جی، می تواند عواملی چون خرابی و آسیب هایی باشد که به پنل دستگاه وارد می شود.شایان ذکر است که این قطعه بسیار حساس است و بسیارگران قیمت .
از جمله عواملی که می تواند به پنل آسیب برساند می تواند، آسیب در اثر جا به جایی غیر اصولی، ضربه به نمایشگر و وارد آمدن فشار به صفحه نمایش و همچنین آب خوردگی پنل تلویزیون باشد . همچنین به دنبال خرابی آن تصویر آن هم آبی رنگ می شود. که در این صورت باید پنل تی وی توسط تکنسین بررسی شود و میزان آسیبی که به آن وارد شده مشخص شود. در انتهای کلام برای رفع مشکل آبی شدن صفحه تلویزیون ال جی باید پنل آن تعمیر شود و در صورت نیاز و نبودن چاره تعویض گردد.

جهت رفع مشکل خرابی بک لایت تلویزیون ال جی

باید گفت از عمده دلایل آبی شدن تصویر تلویزیون ال جی، می تواند خرابی بک لایت باشد. به همین خاطر معمول ترین شیوه تعمیر و رفع مشکل آبی شدن نمایشگر تلویزیون های ال جی مربوط می شود به همان تعمیر و تعویض بک لایت در این دستگاه ها.
که وظیفه بک لایت نور دهی به تصاویر می باشد. اگر در این بخش مشکلی بوجود آید، می تواند روی نور ها و رنگ های تصویر تاثیر خودش را نشان دهد.

به عنوان نمونه امکان دارد رنگ آبی با شدت بیشتری نمایش داده شود و به این ترتیب صفحه آبی رنگ دیده شود. خوشبختانه همینطور که این مشکل در تلویزیون ها رایج است ، تعمیر و رفع مشکلات بک لایت و حتی تعویض آن در صورت نیاز البته در اکثر مواقع به راحتی انجام می پذیرد. که یاد آور می شويم که این کار کاملا تخصصی است و باید حتما توسط یک تکنسین حرفه ای  تعمیر تلویزیون ال جی انجام شود.

برطرف شدن ایرادات پیکسل هایی که روی رنگ آبی قفل شده اند

پیکسل ها در کیفیت تصویر بسیار حائز اهمیت اند و اینکه نمایش رنگ های تلویزیون به آن بستگی دارد. این پیکسل ها هستند که متناسب با نوع تصویر نمایش داده شده در تلویزیون، می تواند رنگ ها را تغییر دهد. در صورتی که پیکسل ها به دلایلی آسیب ببینند و پیکسل ها روی یک رنگ ثابت شوند و قفل کنند، در اینصورت امکان دارد کیفیت تصویر و نمایش رنگ ها با مشکل مواجه شود.
پس باید گفت یکی از این حالت هاست که منجر به آبی شدن تصویر تلویزیون ال جی می شود و باعث قفل شدن و گیر کردن پیکسل ها روی رنگ آبی می شود.

برای برطرف کردن این مشکل در صورتی که ایرادات مربوط به پیکسل ها در تلویزیون به عنوان دلیل آبی شدن تصویر تشخیص داده شود، باید ازبرنامه های تخصصی استفاده شود که این برنامه ها کمک می کند برای بازیابی و رفع مشکل پیکسل ها. مضاف بر آن مشکلات دمای محیط هم می تواند روی پیکسل ها تاثیر منفی بگذارد و موجب آبی شدن صفحه تلویزیون گردد.

آیا می شود مشکل آبی شدن تصویر تلویزیون ال جی را رفع کرد؟

می خواهیم ببینیم که آیا این مشکل آبی شدن در تلویزیون های ال جی قابل رفع شدن است یا نه.
که به عوامل مهمی بستگی دارد.
1) علت خرابی چه می باشد و آیا اگر هزینه ای برای رفع مشکل آبی شدن تصویر تلویزیون ال جی صرف شود میتواند مقرون به صرفه باشد ؟ به عنوان نمونه میتوان گفت در صورت نیاز به تعویض پنل تلویزیون، خب اکثرا هزینه تعویض بسیار بالا است.

2) تکنسینی که کار تعمیرات تلویزیون خصوصا ال جی را انجام می دهد ، معمولا با استفاده از مهارت و تجربه خودش شانس بیشتری برای رفع مشکل آبی شدن تصویر تلویزیون ال جی دارد. که گاهی مواقع نیز با انجام یک سری کار های ساده هم می شود مشکل را رفع کرد.

به عنوان نمونه می توان به تنظیم رنگ ها و کیفیت تصویر تلویزیون اشاره کرد. از طرفی هم اگر دستگاه های الکترونیکی که یک جریان مغناطیسی قوی را اطراف تلویزیون ایجاد می کنند، نزدیک تلویزیون مورد نظر باشند، می توانند موجب آبی شدن صفحه تلویزیون شوند. پس چه بهتر است این دستگاه ها را از اطراف تلویزیون دور کنیم تا مشکل رفع گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تعمیرات تلویزیون خود را به ما بسپارید

تعميرات تخصصي انواع تلويزيون، هر کجا و هر وقت به انتخاب شما

جهت عیب یابی و تعمیر تلویزیون در منزل شما تماس بگیرید

شماره تماس : 0529 561 0917