تعمیرات تخصصی انواع تلویزیون LED,LCD,PLASMA,FK,OLED

یکی از مشکلاتی که بسیاری از کاربران تلویزیون‌، مخصوصاً خریداران مدل‌های ال‌جی و سامسونگ بعد از مدتی استفاده از دستگاه خود با آن مواجه می‌شوند، ظاهرشدن نقاط نورانی در تصویر تلویزیون است. این نقاط نورانی به طور معمول به‌اندازه یک سکه یا بزرگ‌تر در تصویر ظاهر می‌شوند و به‌وضوح از دیگر نقاط تلویزیون، بیشتر نورانی هستند. مشاهده این نورها هنگام تماشای برنامه موردعلاقه خود از تلویزیون تجربه‌ای آزاردهنده است و لذت تماشای تلویزیون را مختل می‌کند، مشاهده این نورها در تصویر مثل این می‌ماند که گویا با چراغ‌قوه از پشت دستگاه به تصویر تلویزیون نور فرستاده می‌شود.

دلایل پدیدارشدن نقاط نورانی در صفحه نمایشگر چیست؟

یکی از دلایل اصلی به‌وجودآمدن این ایراد در نمایشگرهای خانگی، جداشدن منشور لامپ‌های بک‌لایت تلویزیون است. این منشورها به‌وسیله چسب حرارتی مخصوصی در محل خود چسبانده شده‌اند، اما با گذر زمان و گرم‌شدن تدریجی قطعات مختلف بک‌لایت تلویزیون، چسب‌ها هم کیفیت خود را از دست می‌دهند و منشور لامپ‌ها از محل خود جدا می‌شوند. در این شرایط، نور لامپ‌ها به‌صورت مستقیم به صفحات پولاریزه و دیفیوزر تلویزیون تابیده و به عبارتی دیگر نقاط نورانی در تصویر تلویزیون ایجاد می‌کنند.

علائم بروز مشکل در بک‌لایت تلویزیون چیست؟

معمولاً مشکل ایجاد نقاط نورانی در تصویر تلویزیون ال‌جی در‌ مدل‌هایی مانند LB، LN، LY، و LF که بک‌لایت آنها از نوع مستقیم (Direct) یا همان شاخه‌ای است، بیشتر دیده می‌شود. علائم بروز مشکل بک‌لایت تلویزیون به‌صورت خلاصه به شرح زیر است:

  • قطع‌شدن تصویر تلویزیون
  • قطع و وصل‌شدن تصویر نمایشگر به‌صورت مکرر
  • به‌وجودآمدن سیاهی در بخش‌هایی از صفحه‌نمایش دستگاه
  • ظاهرشدن نقاط نورانی در تصویر تلویزیون

دلایل ظاهرشدن لکه‌های سفید در تلویزیون‌های LED چیست؟

تلویزیون‌های LED که با استفاده از لامپ‌های LED نور زمینه (بک‌لایت) را ایجاد می‌کنند. بک‌لایت دستگاه در این مدل از تلویزیون‌ها و دیگر نمایشگرهای ال‌ای‌دی از لامپ‌های LED برخوردار هستند، این بدان معناست که این نمایشگرها قادرند که به طور یکنواخت و بدون هیچ‌گونه تأخیری، نور تصاویر را در سراسر صفحه‌نمایش پخش کنند. اما در بک‌لایت این تلویزیون‌ها هم ممکن است مشکلاتی ایجاد شود، یکی از مشکلات رایج مخصوصا در مدل‌های برند اسنوا ایجادشدن لکه‌های سفید روی صفحه نمایشگر این تلویزیون‌ها است. اگر شما هم در تلویزیون خود این علائم را مشاهده می‌کنید، هر چه سریع‌تر به مرکز تعمیرات تلویزیون اسنوا در شیراز مراجعه کنید.

علت اصلی این مشکل معمولاً بروز ایراد در منشورها و صفحه دیفیوزر دستگاه است. این منشورها و صفحه دیفیوزر در نزدیکی لامپ‌های LED قرار می‌گیرند و مسئولیت پخش نور به طور یکنواخت بر روی صفحه‌نمایش را بر عهده دارند. اگر این منشورها به هر دلیلی جدا شوند یا فاصله مناسبی از لامپ‌های LED نداشته باشند، ممکن است باعث ایجاد لکه‌های سفید روی صفحه‌نمایش شما شوند. این جدا شدن منشورها مخصوصا در تلویزیون های تی سی ال بیشتر اتفاق می‌افتد، شما خوشبختانه میتوانید برای رفع این مشکل به مرکز تعمیرات تلویزیون تی سی ال در شیراز رجوع کنید.

علائم بروز مشکل در منشور تلویزیون‌های LED

  • ظاهرشدن لکه‌های سفید در بخش‌هایی از تصویر
  • نقاط نورانی و سفید روی صفحه‌نمایش
  • عدم یکنواختی در نمایش نور تلویزیون
  • عدم یکنواختی نور در سطح تصویر

برای رفع این مشکلات، نیاز به تعمیر و تنظیم مجدد منشورها و صفحه دیفیوزر خود دارید. تعمیر این قطعات به تخصص و مهارت نیاز دارد و پس بهتر است برای رفع این مشکلات به تعمیرکاران متخصص تعمیرات تلویزیون شیراز مراجعه کنید تا مشکل شما را به‌درستی و در کمترین زمان ممکن رفع کنند.

دلیل و علائم بروز مشکل در بک‌لایت تلویزیون ال‌جی

همان‌طور که پیش‌ازاین اشاره کردیم تلویزیون‌های LED از لامپ‌های مخصوصی برای نمایش نور تصاویر استفاده می‌کنند. این نورها باید از بک‌لایت دستگاه به طور یکنواخت در سطح تصویر تلویزیون پخش شوند. اما اگر منشورها و یا دیگر قطعات مرتبط با بک‌لایت ایراد پیدا کرده باشند و یا فاصله‌ای نامناسب از لامپ‌های LED داشته باشند، مشکلاتی مانند ایجاد نقاط نورانی در تصویر به وجود می‌آید، تلویزیون‌های ال‌جی هم از این قاعده مستثنی نیستند. مشاهده این نقاط نورانی در صفحه‌نمایش تلویزیون این احساس را به تماشاگر القا می‌کند که انگار نور اضافی به تصویر تلویزیون افزوده شده است. برای رفع این مشکل دستگاه نمایشگر خود می‌توانید به نمایندگی تعمیرات تلویزیون ال جی در شیراز مراجعه کنید.

راهکارهایی برای تعمیر نقاط نورانی در تصویر تلویزیون

هر چند پیشنهاد و توصیه ما به شما این است که برای تعمیر دستگاه خود به مراکز حرفه‌ای تعمیر تلویزیون مراجعه کنید، اما برای تعمیر نقاط نورانی در تصویر تلویزیون که به علت جداشدن منشور لامپ‌های بک‌لایت ایجاد شده‌اند، شما می‌توانید مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

  • ابتدا تلویزیون را خاموش کنید و از پریز برق جدا کنید.
  • تلویزیون را بادقت باز کنید تا به بخش داخلی و بک‌لایت دستگاه دسترسی داشته باشید.
  • لامپ‌های بک‌لایت را به‌دقت مشاهده کرده و هر گونه جداشدن لایت از منشورها را بررسی کنید.
  • اگر منشورها جدا شده‌ بودند، آنها را دقیقاً در محل قبلی خود قرار دهید و به‌درستی بچسبانید.
  • درصورتی‌که منشورها به‌شدت جدا شده و چسب حرارتی آنها تخریب شده است، می‌توانید چسب حرارتی جدید را در محل مناسب برای چسباندن منشورها استفاده کنید. از چسب حرارتی باکیفیت و مقاوم استفاده کنید.
  • پس از انجام مراحل بالا، تلویزیون را دوباره ببندید و به پریز برق وصل کنید. تست کنید که نقاط نورانی در تصویر تلویزیون رفع شده‌اند یا خیر.
  • در صورت لزوم، می‌توانید مقدار نور زمینه را در تنظیمات تلویزیون کمی کاهش دهید تا نقاط نورانی کمتر قابل‌مشاهده باشند.

درصورتی‌که مشکل ادامه پیدا کرد و تعمیر از طریق مراحل فوق به نتیجه نرسید، پس بهتر است دراسرع‌وقت به تعمیرکار متخصص تلویزیون مراجعه کنید تا مشکل تلویزیون شما را به‌درستی تشخیص داده و رفع کنند. شما می‌توانید برای مطالعه مقالات آموزشی بیشتر ما را دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تعمیرات تلویزیون خود را به ما بسپارید

تعميرات تخصصي انواع تلويزيون، هر کجا و هر وقت به انتخاب شما

جهت عیب یابی و تعمیر تلویزیون در منزل شما تماس بگیرید

شماره تماس : 0529 561 0917