تعمیرات تخصصی انواع تلویزیون LED,LCD,PLASMA,FK,OLED

 

چگونگی تبدیل تلویزیون های قدیمی به آکواریوم 

آیا تلویزیونی بزرگ در انباری خانه‌تان پیدا کرده‌اید؟ از همان‌هایی که از چوب مصنوعی ساخته شده‌اند و به جای دکمه، پیچ دارند؟

در واقع تلویزیون‌های قدیمی نمی‌توانند با دستگاه‌های جدید امروزی آنهم با آن صفحات تخت رقابت کنند، اما اگر خلاقیتی باشد سعی می کنیم آن‌ها را دور نیاندازیم.
در حقیقت تلویزیون قدیمی‌ شما از جمله چیزهایی است که می‌توانید براحتی آن را به آکواریومی زیبا تبدیل کنید؛ فقط باید طبق این دستورات مراحل را پیش بروید.

مراحل انجام کار

1. شما یک کنسول چوبی تلویزیون تهیه کرده ؛ راباز
کرده، که باید گفت کنسول‌های تلویزیون معمولا یک بخش جداشدنی در پشت دارند اما ممکن است مجبور باشید از طرفین آن را باز کنید بعد کلیه اجزای الکتریکی آن را جدا کنید. خیلی احتیاط کنید که ناگهان لامپ نشکند ، چون که در مدل های قدیمی ممکن است اینکارخیلی با خطر همراه باشد.

در صورتی که لازم باشد همه صفحات تقسیم‌کننده داخلی را جدا کرده و قطعه‌های داخلی را برای آزادسازی فضا حذف کنید ، مگراینکه قصد تلفیق آن‌ها با دیزاین باشد.

10 نکته ارزنده برای نگه داری تلویزیون

اگر که قصد دارید پیچ‌های تنظیم جدا شود یاخیر، این بسته به مدل تلویزیون دارد که ممکن است برجستگی پیچ‌هایی که روی آن قرار دارند به سمت بدنه کنسول چوبی قرار داشته باشند. چون که می‌خواهیم کنسول را خالی کنیم تا فضا برای مخزن آب ماهی‌ باز شود و ممکن است لازم باشد یک یا دو پیچ را جدا کرده اگر همه در یک سمت قرار دارند همان جا رهایشان کنید و آن قسمت شلوغ انتهایی را به قطعه‌های بیرونی زشت آکواریوم که لازم است در چیدمان بگنجانیم مانند پمپ اکسیژن اختصاص داد.

باید فضای داخلی قابل‌استفاده‌ی تلویزیون را اندازه گرفته که درصورت لزوم، فضای لازم برای خود آکواریوم را جدا از بخش‌های خارج از آب آن اندازه گرفت.

شما اجزای ضروری آکواریوم را خریداری کنید. با استفاده از اندازه‌های فضای داخلی تلویزیون، یک آکواریوم و هر جزء اضافی لازم مانند فیلتر، پمپ اکسیژن، چراغ سقفی و لوله را خریداری کنید. در حقیقت مخزن آب حتما باید عریض‌تر و کمی بلند‌تر از صفحه تلویزیون باشد. احتیاط کنید که بین قسمت بالایی آکواریوم و سرپوش کنسول برای یک چراغ سقفی جا باز کنید چون ماهی‌ها و گیاهانتان در صورت محصور بودن در جعبه‌ای تاریک به آن نیاز پیرا می کنند. حال باید برای خفه‌کردن سر‌و‌صدای پمپ هوا، آن را درون جعبه قرار داد. البته اگر برای آن جا نگذاشتید، می‌تواند بیرون نصب شود. اگر جای کافی نبود برای قراردادن چراغ سقفی درون کنسول، می‌توانید به جای آن چراغ ایستاده از راه دور تهیه کنید. در صورتی که مخزن آبی با سایز استاندارد در کنسول تلویزیون شما جا نشد ، می‌توانید از مخزنی که سفارشی ساخته شده باشد، استفاده کنید.

میتوانید در اینجا آکواریوم را به طور امتحانی درون تلویزیون خالی قرار دهید ، به طوری آن را در کنسول تلویزیون قرار دهید که حتما جا برای همه چیز باقی بماند. همچنان تا اینجا آکواریوم را پر نکنید.

حال در صورت نیاز با مته سوراخ‌هایی در صفحه پشتی کنسول برای سیم یا لوله قرار دهید که در صورت امکان، یک سوراخ مجزای اضافی برای تسهیل تهویه و کاهش میعان ایجاد شود.

چطور می شود اثر انگشت را از روی صفحه تلویزیون پاک کرد؟

 

در ابتدا باید سرپوشی برای قسمت فوقانی ساخت که ظریف ترین روش انجام این کار بریدن قسمت‌های اضافی درپوش موجود در محل درزها است. لولاها را وصل کنید تا به یک درب متحرک تبدیل شود.

شما می‌توانید به‌نوبت سرپوش موجود را بردارید و به جای آن سرپوشی متحرک بگذارید که از تکه چوبی که به رنگ چهارچوب قدیمی درآمده است، ساخته شده باشد. صفحه پشتی تلویزیون را سر جایش قرار دهید.

در صورت لزوم کف کنسول را محکم کنید. حالا اگر کف کنسول به نظر قادر به تحمل وزن چندین گالن آب نبود می‌توانید قطعه چوب محکم‌تری را جایگزین آن کنید یا آن را از زیر با چوب یا فلز محکم کنید. توجه داشته باشید که تمام سطوح را چندین بار ضد‌آب کنید. در لایه آخر از مواد ضدآبی مانند پلی‌یورتن استفاده کنید تا مانع آسیب آب به فضای محصور شود.
شایان ذکر است در صورت لزوم یک محافظ ولتاژ به قسمت بیرونی جعبه وصل کرده و اگر نیاز به کشیدن سیمی از داخل آکواریوم برای اتصال به منبع انرژی دارید اما طول سیم به دیوار نمی‌رسید،‌ محافظ ولتاژی با سیم بلند را مستقیما به قسمت خشک پشت آکواریوم وصل کرده تا فاصله را در عین مرتب باقی ماندن فضا از بین ببرید.

در این مرحله مخزن آب را درون کنسول قرار داده و پمپ، فیلتر و شلنگ‌ها را وصل کرده و بعد نوبت به سامان‌دهی خود آکواریوم می‌رسدکه از این راهنمایی‌ها استفاده کنید تا یک آکواریوم آب‌ شیرین یا آب شور درست کنید.حتما قبل از اضافه کردن ماهی‌ها به آکواریوم درآن یک چرخه زندگی ایجاد کنید. اگر می‌خواهید ماهی‌هایتان بیشتر از یکی یا دو هفته زنده بمانند، انجام این کار بسیار ضروری است. برای ایجاد چرخه در مخزن آب به طور درست، چرخه‌ای بدون ماهی ایجاد کنید.
حالا ماهی‌ها را اضافه کنید. همین! کار تمام شد!

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تعمیرات تلویزیون خود را به ما بسپارید

تعميرات تخصصي انواع تلويزيون، هر کجا و هر وقت به انتخاب شما

جهت عیب یابی و تعمیر تلویزیون در منزل شما تماس بگیرید

شماره تماس : 0529 561 0917