تعمیرات تخصصی انواع تلویزیون LED,LCD,PLASMA,FK,OLED

توضیح اجمالی نصب تلویزیون روی دیوار

در ابتدا باید گفت نصب تلویزیون روی دیوار بالاخره مشکلات خاص خودش را دارد. بعضی تلویزیون‌ها اندازه‌های زیاد بزرگی دارند و حتی پایه‌ای که برای نصب آنها روی دیوار انجام می شود هم خیلی بزرگ است. البته برای نصب هر دستگاه تلویزیون روی دیوار یک دفترچه راهنما وجود دارد که به هر حال دستورات داخل این دفترچه‌ها هم به نوبه خود گیج کننده است اما برای اینکه نصب تلویزیون به زیباترین شکل ممکن انجام شود بایستی چند نکته را رعایت کنیم..

نکات نصب تلویزیون روی دیوار

جاگذاری برای نصب تلویزیون روی دیوار بسیار مهم است. بدین شکل که بایستی ۳ عامل اصلی را مدنظر داشته باشیم: ۱- محل، ۲-سطح دید ۳- فاصله دید. رعایت این موارد می‌تواند تجربه بسیاری را در اختیار شما قرار دهد. و از نظر دیداری هم مناسب است..

وقتی می‌گوییم (محل) منظور ما از محل صرفا انتخاب اتاق نیست چرا که معمولا همه می‌دانیم تلویزیون را در کدام اتاق خانه و کجا می‌خواهیم نصب کنیم، بلکه انتخاب دیوار هم بسیار حائز اهمیت است.

حال باید بررسی کنیم که نصب تلویزیون روی کدام دیوار منزل یا محل کار بیشترین سازگاری را با دکورمان دارد. به هر تقدیر برای اینکه از انعکاس نور جلوگیری کنید می‌توانید تلویزیون HD را بر روی دیواری با زاویه ۹۰ درجه با پنجره اصلی اتاق نصب کنید تا نور آن شما را اذیت نکند ، اما این احتمال وجود دارد که نور، روشنایی ملایمی بر روی صفحه‌ی نمایشگر بیندازد و شما دید درستی نسبت به صفحه نداشته باشید. باید گفت که تنها راه خروج از این مشکل، استفاده از پرده‌ی ضخیم است تا از عبور نور جلوگیری کند.

اما در مورد سطح دید، باید بگوییم باید آن را با قد خود و سایر اعضا خانواده‌تان تنظیم کنید .

 نصب تلویزیون روی دیوار متناسب با سطح دید

حال از شما می پرسیم؟حداکثر ارتفاع نصب تلویزیون روی دیوار چقدر است؟
اگر بخواهیم خودمان حداکثر ارتفاع استاندارد نصب تلویزیون روی دیوار را به شما بگوییم ، اینطور میگوییم که این ارتفاع تا حد بسیار زیاد بستگی دارد به ابعاد خود تلویزیون و کاناپه شما.
ولی به طور متوسط ارتفاع تلویزیون روی دیوار از سطح زمین حدود ۱۰۵ سانتی متر و فاصله کاناپه و بیننده از خود تلویزیون ۳ متر و ۵۰ سانتی متر است.

در اینجا خوب دقت کنیدکه این ابعاد تقریبی است و با توجه به ابعاد خود LCD و فضای شما قابل تغییر است.

در مورد فاصله دید نظر اکثریت اینطور است که ۱٫۵ تا ۲٫۵ برابر قطر صفحه برای تلویزیون های UHD و ۱ تا ۱٫۵ برابر برای تلویزیون های LED در نظر بگیرید. هنگامی محل اصلی نصب تلویزیون را پیدا کردید برای رسیدن به بهترین حالت شاید مجبور شوید بعضی از اثاثیه را هم جابجا نمایید که البته به زیبایی اش می ارزد.

یکی از مهم‌ترین فواید نصب تلویزیون چیست؟

یکی از مهم‌ترین فواید نصب تلویزیون ، آزاد شدن فضای خانه است . در عین حالا قابلیت منحصربه‌فرد نیز دارد . در واقع نصب تلویزیون بدون فاصله با دیوار باعث می‌شود که در هر دکوراسیونی به طور کامل قشنگ و شیک جلوه گری کند.

البته این روش باعث تاثیرات بهداشتی هم می شود. در واقع محل فاصله تلویزیون تا دیوار معمولا باعث جمع شدن گرد و غبار می‌شود و تمیز نمودن آن هم کار آسانی نیست. ولی نصب بدون فاصله باعث می‌شود این مشکل برطرف شود.

شایان ذکر است که اتصال نامریی تلویزیون ها هم می‌تواند پاسخی دهد به هم ریختگی سیم‌های مختلف تلویزیون.که بااستفاده از این روش همه دستگاه‌های جانبی با استفاده از ۱ کابل به تلویزیون وصل می شوند. بدان منظور که در واقع می‌توانید دستگاه‌های جانبی و سیم‌های آنان را در جایی دور از دید قرار دهید تا دکور خانه زیبایی‌اش حفظ شود.

چطور تلویزیون را به دیوار وصل کنیم؟

اگر تخصصی در نصب تلویزیون به دیوار را ندارید، اصلا اینکار را انجام ندهید. زیرا نصب تلویزیون به دیوار نیازمند ابزار و تجهیزات متناسب است. واگر خواستید تا خودتان اینکار را انجام بدهید، بهتر است ضمن رعایت این نکات وسایل زیر را هم داشته باشید..
‫قلاب دیواری (که معمولا درون کارتن تلویزیون قرار دارد)‬‬‬
پیچ و رول‌پلاک متناسب
تراز
‫دریل‬‬‬
‫متر‬‬‬
‫پیچ گوشتی‬‬‬
‫مداد‬‬‬ و سیم چین

۱) پیش از سوراخ کردن از شابلونی که در جعبه‌ی تلویزیون موجود است استفاده ‌کنید تا محل دقیق سوراخ‌ها را پیدا کنید.
۲) پیش از نصب پایه‌ها روی دیوار، ۱ بار عملیات نصب پایه بر تلویزیون را انجام داده تا از روال کار مطلع شوید.
هیچ‌ وقت با میخ پایه‌ها را به دیوار وصل نکنید.
در هنگام سوراخ‌کردن مواظب باشید سیم‌های داخلی دیوار را پاره یا خراشیده نکنید. و پایه ها باید تراز باشد.
روش نصب تلویزیون روی دیوار چگونه است؟

1- در ابتدا محل دقیق تلویزیون را روی دیوار مشخص کنید که برای اینکار باید قلاب دیواری را پشت تلویزیون قرار داده و تلویزیون را ۲ نفری روی دیوار نگه دارید و دیگران هم می‌توانند در باره جای آن پیشنهاد بدهند. بهترین جا معمولاً در وسط دیوار و ارتفاعی هم تراز چشم فرد (در حالت نشسته) است. در واقع زمانی که جای دقیق تلویزیون مشخص شد، قلاب دیواری را همان جا نگه دارید و تلویزیون را به جای امنی منتقل کنید. حالا جای پیچ های قلاب دیواری را با مداد روی دیوار معلوم کنید.

2- از صاحبخانه و افراد مطلع بپرسید که سیم برق از جای محلی که می‌خواهید آن را سوراخ کنید عبور نکرده باشد. حال سر مته متناسب را (بسته به اندازه پیچ و رول‌پلاکی که در جعبه قلاب دیواری است) بر روی دریل سوار کرده و سوراخ‌های مناسبی را در دیوار قرار دهید.

3- با پیچ و رول‌پلاک ، قلاب دیواری را در جای خودش محکم کنید و بخش مربوط به پشت تلویزیون را هم در محل خود ببندید و مطمئن شوید پیچ‌ها را به طور کامل سفت کرده‌اید حال اگر فشار اضافی وارد کنید ، علاوه بر خراب کردن پیچ‌ها ، می‌تواند به تلویزیون هم آسیب برساند.
در واقع بخاطر وزن بالا و حساسیت زیاد تلویزیون باید حتما اینکار چند نفره انجام شود. و پیش از نصب تلویزیون بر روی دیوار، پایان کابل‌های ضروری را پشت آن وصل کنید چون اتصال کابل به پشت تلویزیون بسیار سخت است.

براکت یا قلاب دیواری برای نصب تلویزیون

باید گفت مدل های ثابت، قابلیت این را ندارند که تغییر زاویه دهند و چون به دیوار چسبیده اند محدودیت های زیادی برای خانه دار بهمراه خواهد داشت. در مقابل، مدل های چرخانی هم هستند که تلویزیون با فاصله بیشتری با دیوار قرار میگیرد تا قابل چرخش به طرفین و همینطور به بالا و پایین باشد. حتی اگر بهترین ارتفاع نصب تلویزیون هم پیدا شد بازهم پیشنهاد میکنیم از براکت های قابل تنظیم استفاده کنید که هم کارامدتر هستند و هم دسترسی به پشت تلویزیون راحت تر خواهد بود.

پیش از آنکه براکت دیواری برای تلویزیون خریداری کنید ، مطمئن شوید که متناسب اندازه تلویزیون شماست و می‌تواند وزن آن را تحمل بکند. پس پیش از این که برای خرید بروید، اندازه صفحه و وزن تلویزیون را از روی کارتن و یا دفترچه‌اش مطالعه کنید. ‫که باید بگوییم که در انتخاب قلاب دیواری به نوع استفاده آن دقت کنید که مسطح است یا متحرک یا مفصل دار

– براکت یا قلاب دیواری مسطح به ما این اجازه را می‌دهد که تلویزیون را به شکل ثابت و تا حد امکان نزدیک به دیوار نصب کنید.
– اما براکت دیواری متحرک کمی از دیوار فاصله دارد، اما به شما اجازه می‌دهد که تلویزیون را به سمت بالا و پایین تقریباً ۱۵ تا ۲۰ درجه حرکت دهید.
– حال براکت دیواری مفصل‌دار هم امکان هر حرکت و چرخشی را در جهت‌های دلخواه برای ما فراهم می‌آورد، ولی فاصله تلویزیون تا دیوار کمی بیشتر از حد معمول است.

چطور میتوانیم سیم و کابل را پنهان کنیم؟

معمولاً برای راه اندازی و نصب تلویزیون نیاز داریم به سیم و کابل‌های انتقال برق و امواج. که اتفاقا چهره‌ی خوبی به فضای تلویزیون نمی دهد. اگر فضای مورد نظرتان را با پنل های MDF پوشش داده‌اید، از
طراح خود بخواهید تا داکت (کانال) متناسب اینکار را طراحی کند تا بتوانید کابل‌های برق و عکس و …. را به‌راحتی از آن عبور بدهید.
اگر اینکار را انجام ندادید، می‌توانید از فروشگاه‌های لوازم برقی، سیم جمع کن‌های متناسب اینکار را خریداری کنید و تمامی کابل‌ها را از آن عبور بدهید و از نصب تلویزیون خود لذت ببرید.

حال تلویزیون شما نصب شده و چه دقیقا روبروی تلویزیون باشید یا از هر زاویه‌ای آن را ببینید متوجه می شوید که از هر لحاظ ظاهری قشنگ برای اتاق فراهم شده .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تعمیرات تلویزیون خود را به ما بسپارید

تعميرات تخصصي انواع تلويزيون، هر کجا و هر وقت به انتخاب شما

جهت عیب یابی و تعمیر تلویزیون در منزل شما تماس بگیرید

شماره تماس : 0529 561 0917