تعمیرات تخصصی انواع تلویزیون LED,LCD,PLASMA,FK,OLED

تلویزیون‌ها ممکن است با گذر زمان دچار مشکلاتی مانند سفید شدن صفحه یا نمایش خطوط سفید در تصویر بشوند. این مشکل می‌توانند ناشی از ایرادهای سخت‌افزاری باشد و به‌راحتی بر طرف نشوند، شما می‌توانید برای رفع کلیه مشکلات سخت‌افزاری دستگاه خود به مرکز تعمیرات تلویزیون شیراز مراجعه کنید. در ادامه، برخی از دلایل رایجی که به سفید شدن صفحه تلویزیون منجر می‌شوند و راه‌حل‌های ممکن برای رفع این مشکل را بیان می‌کنیم:

مشکل سفید شدن صفحه بدون نمایش تصویر

رایج‌ترین شکل مشکلی که در کنار سفید شدن صفحه‌نمایش برای تلویزیون شما پیش می‌آید این است که بعد از وقوع این مشکل دستگاه شما هیچ تصویری هم نمایش نمی‌دهد. برای رفع این مشکل ابتدا می‌توانید اطمینان حاصل کنید که کابل‌ها و اتصالات دستگاه شما به‌درستی وصل شده باشند. اگر مشکل شما همچنان رفع نشد، احتمالاً مشکل در بخش‌های سخت‌افزاری تلویزیون شما وجود دارد و دستگاه شما نیاز به تعمیر دارد.

سفید شدن صفحه تلویزیون با پخش صدا

اگر برای تلویزیون شما مشکل نمایش صفحه سفید به وجود آمده؛ اما صدا از دستگاه پخش می‌شود، مشکل ممکن است مربوط به پنل پشتی صفحه‌نمایش تلویزیون شما باشد. در این صورت، بهتر است دراسرع‌وقت به یک تعمیرکار متخصص مراجعه کنید، این مشکل مخصوصاً در تلویزیون‌های برند سامسونگ بیشتر به وجود می‌آید برای رفع این مشکل می‌توانید به مرکز تعمیرات تلویزیون سامسونگ در شیراز مراجعه کنید.

دلایل سفید شدن صفحه تلویزیون ال جی چیست؟

تلویزیون‌های برند ال جی از کیفیت فوق‌العاده‌ای برخوردارند، مخصوصاً در سری جی پلاس این برند ویژگی‌های منحصربه‌فرد زیادی وجود دارد برای آشنایی بیشتر با این سری، می‌توانید ویژگی‌های تلویزیون جی پلاس را مطالعه کنید. درهرصورت مشکل سفید شدن صفحه تلویزیون ال جی می‌تواند علل متعددی داشته باشد، در ادامه به برخی از اصلی‌ترین دلایل و راه‌حل‌های ممکن برای رفع این مشکل در تلویزیون‌های ال جی اشاره خواهیم کرد.

تاثیر برد T-Con در سفید شدن صفحه تلویزیون

اگر برد T-Con در مینی برد تلویزیون دچار مشکل شده باشد، می‌تواند باعث سفید شدن صفحه تلویزیون شود. برای رفع این مشکل نیاز به تعمیر یا تعویض برد T-Con خود دارید. اگر برق به مدار T-Con وارد نشود یا به‌درستی منتقل نشود، تصویر تلویزیون ال جی ممکن است سفید نمایش داده شود.

اختلال تصویر به دلیل گرم‌شدن قطعات برد

گاهی اوقات گرم‌شدن  یکی از قطعات الکترونیکی در برد تلویزیون می‌تواند باعث ایجاد مشکلاتی در نمایش تصویر شود. در این صورت، شما نیاز دارید که قطعات معیوب دستگاه خود را تعمیر یا تعویض کنید. درهرصورت تعمیر تلویزیون بهتر است توسط تکنسین‌های متخصص انجام شود تا از خرابی‌های بیشتر جلوگیری شود و تلویزیون به حالت عادی ایدئال خود بازگردد. در صورت مشاهده هرگونه مشکل در تلویزیون ال جی خود می‌توانید به نمایندگی تعمیرات تلویزیون ال جی در شیراز برای رفع آن مراجعه کنید.

دلایل مختلف نمایش خطوط سفید در تلویزیون چیست؟

همان‌طور که پیش‌ازاین اشاره کردیم ظاهرشدن خطوط سفید در تلویزیون ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد، پس بهتر است برای رفع این مشکل قبل از هر چیز به تشخیص و شناسایی دقیق دلیل اصلی به‌وجودآمدن این مشکل بپردازید. در ادامه به برخی از دلایل اصلی بروز این مشکل و راه‌حل‌هایی برای رفع مشکل نمایش خطوط سفید در تلویزیون اشاره می‌کنیم:

بالارفتن درجه حرارت برد لاجیک (Logic Board)

اگر برد لاجیک دستگاه شما داغ شود، ممکن است نمایش تصویر در تلویزیون دچار اختلال شود. در این صورت، شما می‌توانید با برقراری تهویه مناسب هوا در دستگاه خود و یا تعویض قطعات داغ شده مشکل سفید شدن صفحه‌نمایش تلویزیون خود را برطرف کنید.

متورم‌شدن خازن‌ها در برد تغذیه

خازن‌های باد یا متورم شده در برد تغذیه تلویزیون، می‌توانند به اختلال در تأمین برق ورودی در دستگاه شما منجر شود. این مشکل در کنار به‌وجودآوردن مشکلات جدی دیگر، می‌تواند منجر به نمایش خطوط سفید در تلویزیون شما نیز شود.

مشکلات ایجاده شده در فرستنده تصویر

اگر تلویزیون خود را به یک ستاپ باکس خارجی (مانند دی وی آر یا دی وی‌بی‌آکس) وصل کرده‌اید و خطوط سفید در نمایشگر شما ظاهر شده، مشکل ممکن است از ستاپ باکس دستگاه شما باشد. در این صورت، ستاپ باکس را بررسی و اگر ایرادی داشته باشد، به تعمیر یا تعویض آن اقدام کنید.

تأثیر خرابی پنل LCD در نمایش خطوط سفید

در برخی موارد، نمایش خطوط سفید ناشی از خرابی در پنل LCD تلویزیون است. این مشکل بسیار جدی است و شما ممکن است برای رفع آن به تعویض پنل LCD نیاز پیدا کنید که این کار هزینه زیادی روی دوش شما قرار خواهد داد. ازآنجا که تعویض پنل LCD در برخی مدل‌ها مانند برند مارشال به‌سادگی امکان‌پذیر نیست، مشکل شما دوچندان می‌شود. پس توجه داشته باشید که برای تشخیص دقیق و رفع این مشکل، بهتر است به تعمیرکار متخصص و اگر دستگاه شما برند مارشال است به مرکز تعمیرات تلویزیون مارشال در شیراز مراجعه کنید.

چگونه مشکل سفید شدن صفحه تلویزیون را حل کنیم؟

شما برای تعمیر تلویزیون نیاز به ابزار و دانش تخصصی دارید، بنابراین اگر دستگاه شما به هر دلیلی نیاز به تعمیر پیدا کرده است، بهتر است از یک تعمیرکار مجرب و متخصص استفاده کنید. اما در حین حال شما می‌توانید قبل از مراجعه به مرکز تعمیرات، برای رفع مشکلاتی که خیلی جدی نیستند دست به اقداماتی بزنید. در ادامه راه‌حل‌هایی برای رفع مشکل سفید شدن صفحه تلویزیون را به شما معرفی خواهیم کرد:

تمیزکردن تلویزیون

قبل از هر چیز ابتدا اطمینان حاصل کنید که تلویزیون و اطراف آن تمیز است. گردوغبار و الکترواستاتیک می‌توانند به سفید شدن تصویر منجر شوند؛ بنابراین تلویزیون را بادقت تمیز کنید.

چک‌کردن اتصال صحیح کابل‌ها

مطمئن شوید که کابل‌های ورودی به تلویزیون (مثل HDMI یا کابل آنتن) به‌درستی متصل شده‌اند و هیچ کابلی با اتصال ضعیف یا معیوب وجود ندارد. گاهی اوقات بیشتر مشکلات تلویزیون از کابل‌های معیوب یا ناقص ناشی می‌شود.

تست تلویزیون با دستگاه‌های دیگر

اگر شک دارید که مشکل نمایش خطوط سفید از تلویزیون خود شما باشد، برای اطمینان می‌توانید آن را به دستگاه دیگری مانند پخش‌کننده DVD یا کنسول بازی متصل کنید تا ببینید آیا مشکل همچنان وجود دارد یا خیر. اگر بعد از اتصال به دستگاه دیگر، تصویر تلویزیون همچنان باز هم سفید باشد، ممکن است مشکل از سخت‌افزار تلویزیون شما باشد.

بررسی تنظیمات تلویزیون

گاهی اوقات تنظیمات تلویزیون ممکن است به طور غیرمنتظره‌ای تغییر پیدا کرده باشد و در نتیجه این تغییرات مشکلاتی در نمایش صحیح تصویر برای شما به وجود آمده باشد. پس قبل از هر چیز مطمئن شوید که تنظیمات تصویر و رنگ تلویزیون به‌درستی تنظیم شده باشد.

درصورتی‌که با تغییر تنظیمات، نمایش تصویر همچنان با مشکل روبه‌رو بود، شما می‌توانید دستگاه خود را به تنظیمات کارخانه (Factory Reset) بازگردانید. با انجام این کار تمام تنظیمات تلویزیون شما به حالت اولیه خود باز می‌گردد. اگر بعد از انجام همه این مراحل، مشکل سفید شدن صفحه تلویزیون شما بر طرف نشد، بهترین راه‌حل برای شما این است که با پشتیبانی تلویزیون یا یک مرکز متخصص تعمیر تلویزیون در شیراز تماس بگیرید. در مقالات آموزشی دیگر ما نیز می‌توانید مطالبی مرتبط با دلایل مختلف خرابی تلویزیون و راه‌حل‌های ممکن برای رفع آن را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تعمیرات تلویزیون خود را به ما بسپارید

تعميرات تخصصي انواع تلويزيون، هر کجا و هر وقت به انتخاب شما

جهت عیب یابی و تعمیر تلویزیون در منزل شما تماس بگیرید

شماره تماس : 0529 561 0917