تعمیرات تخصصی انواع تلویزیون LED,LCD,PLASMA,FK,OLED

تلویزیون‌های جدید با استفاده از دستگاه‌های مخصوص برای دریافت تصاویر به شبکه اصلی پخش سیگنال متصل می‌شوند، به‌عبارت‌دیگر از طریق سیگنال‌های دیجیتال تصاویر را دریافت می‌کنند. این اتصال دیجیتال به دلیل کیفیت بیشتر، انتقال بهتر تصاویر و عدم تداخل سیگنالی، مشکلاتی مانند برفکی شدن صفحه تلویزیون را به حداقل رسانده‌اند. مشکل برفکی نشان‌دادن تصویر در تلویزیون‌های قدیمی‌تر مانند برند مارشال که از آنتن‌های آنالوگ برای دریافت تصاویر استفاده می‌کنند، بیشتر دیده می‌شود، شما برای رفع این مشکل می‌توانید به مرکز تعمیرات تلویزیون مارشال در شیراز مراجعه کنید. در آینده ما در بخش مقالات سایت خود اطلاعات بیشتری دررابطه‌با نحوه عملکرد تلویزیون‌های دیجیتال و آنالوگ ارائه خواهیم داد.

 برفکی شدن تصویر تلویزیون به معنای چیست؟

برفکی شدن تصویر به معنای نمایش پیکسل‌های سیاه‌وسفید یا نویز بر روی صفحه‌نمایش است که تصویر را به‌صورت کامل مخدوش و ناپدید می‌کنند. این مشکل ممکن است به دلیل عوامل مختلفی از جمله ضعف سیگنال، قطع‌شدن سیگنال دریافتی، مشکلات ایجاد شده در کابل‌های متصل به تلویزیون یا عوامل مشابه دیگر به وجود آید. برای رفع این مشکلات، نیاز به بررسی دقیق و رفع علت اصلی آن داریم. برفکی شدن تصویر تلویزیون یک مشکل رایج است که ممکن است در همه تلویزیون‌ها رخ دهد. این مشکل معمولاً به دلایل مختلفی رخ می‌دهد. در ادامه به برخی از این دلایل را معرفی می‌کنیم:

بروز تداخل الکترونیکی با دستگاه‌های برقی

تداخل‌های الکترونیکی، می‌توانند از دستگاه‌های برقی مختلف مانند ماشین لباسشویی، ماشین‌ ظرف‌شویی، یخچال و سایر دستگاه‌های الکترونیکی به تلویزیون شما انتقال پیدا کند و باعث برفکی شدن تصویر تلویزیون شما شوند.

وصل نبودن یا شل بودن کابل‌های تلویزیون

اگر کابل‌های مختلف تلویزیون شما که باید به دستگاه‌های مختلف و خود تلویزیون شما متصل بشوند، به‌درستی متصل نشده باشند یا حتی اگر کابل‌ها شل یا خراب شده باشند، ممکن است باعث شود که شما تصویر مناسب و مطلوب را دریافت نکنید و تلویزیون شما تصویر برفکی به نمایش بگذارد.

جداشدن سیم دوشاخه تلویزیون

وقتی که سیم دوشاخه تلویزیون از پریز جدا و مجدداً وصل ‌شود، ممکن است تداخل‌های الکترونیکی در بردهای داخلی تلویزیون شما به وجود بیاید و نه‌تنها تصویر برفکی شود؛ بلکه شما نیاز پیدا کنید که مرکز تعمیرات تلویزیون شیراز مراجعه کنید.

متصل نبودن صحیح فیش دستگاه دیجیتال

اگر دستگاه دیجیتالی را به تلویزیون خود وصل کرده‌اید و ارتباط صحیح بین تلویزیون و دستگاه دیجیتال برقرار نشده باشد، ممکن است تصویر برفکی نشان داده شود. برای رفع این مشکل می‌توانید کابل‌های متصل به تلویزیون خود را بررسی کرده و اطمینان حاصل کنید که فیش‌ها به‌درستی متصل شده باشند. همچنین دقت داشته باشید که برخی برندهای تلویزیون مانند ایکس ویژن در خود همان دستگاه دیجیتال را دارند، اگر تلویزیون شما از این مدل است و دچار همچنین مشکلی شده است بهتر است آن را به مرکز تعمیرات تلویزیون ایکس ویژن در شیراز ببرید.

اصلی‌ترین عامل برفکی شدن تلویزیون چیست؟

یکی از دلایل شایعی که ممکن است منجر به بروز تصاویر برفکی در تلویزیون شود، تداخل الکترونیکی توسط دستگاه‌های برقی است که در اطراف تلویزیون قرار دارند. متأسفانه، وجود برخی از لوازم برقی مانند کامپیوترها، بلندگوهای بزرگ و سایر وسایل مشابه ممکن است باعث شود که سیگنال‌های ارسال شده به‌درستی به تلویزیون نرسند و تداخل الکترونیکی بین دستگاه‌های برقی که کنار یکدیگر قرار دارند اتفاق بیفتد. وقتی تداخل الکترونیکی رخ می‌دهد، تصاویر در تلویزیون معمولاً به‌صورت برفکی و ناپایدارنمایش داده می‌شوند و کیفیت تصویر به‌شدت کاهش پیدا می‌کند.

یک راه‌حل ساده برای رفع این مشکل این است که می‌توانید دستگاه‌های برقی که برای روشن بودن و کارکردن به زمان زیادی نیاز دارند را از تلویزیون خود دور کنید و در نزدیکی دستگاه‌های الکترونیکی سنگین دیگر از آنها استفاده نکنید. این کار باعث می‌شود که امکان تداخل الکترونیکی کاهش پیدا کند و در نتیجه تصاویر باکیفیت بالاتری در تلویزیون نمایش داده شوند. شما همچنین می‌توانید با انجام این چند قدم ساده تداخل‌های الکترونیکی احتمالی از دستگاه‌های برقی دیگر به تلویزیون خود را نیز کاهش دهید.

راهکاری برای رفع شل‌شدن کابل‌ها و برفکی شدن تصویر

یکی از علل برفکی شدن تصویر تلویزیون، شل‌شدن کابل‌ها و سیم‌های متصل به تلویزیون و آنتن است. متأسفانه در بسیاری از موارد، شل‌شدن سیم‌ها و کابل‌های مختلف متصل به تلویزیون و آنتن می‌تواند باعث برفکی شدن تصویرنمایش داده شده شود. وقتی کابل‌ها و سیم‌های متصل به آنتن شل شوند، سیگنال‌ها به‌درستی به تلویزیون منتقل نمی‌شوند و در نتیجه تصویر به‌صورت برفکی در تلویزیون نمایش داده می‌شود. برای رفع این مشکل، می‌توانید از بست‌های مخصوص برای محکم کردن کابل‌ها و سیم‌ها استفاده کنید. استفاده از این بست‌ها نقش مهمی در بهبود کیفیت تصاویر و جلوگیری از برفکی یا هرگونه اشکال و تداخل دیگر در نمایش تصویر تلویزیون مخصوصا در برند تی سی ال ایفا خواهد کرد. اما اگر دستگاه شما بعد از انجام همه این مراحل باز هم به درستی کار نمیکرد بهتر است آن را به مرکز تعمیرات تلویزیون تی سی ال در شیراز ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تعمیرات تلویزیون خود را به ما بسپارید

تعميرات تخصصي انواع تلويزيون، هر کجا و هر وقت به انتخاب شما

جهت عیب یابی و تعمیر تلویزیون در منزل شما تماس بگیرید

شماره تماس : 0529 561 0917