تعمیرات تخصصی انواع تلویزیون LED,LCD,PLASMA,FK,OLED

دستگاه تعویض فلت تلویزیون یا تعویض پنل ( بندینگ ) چیست؟

توضیحاتی بس مفید راجع به این مقاله برایتان بازگو خواهیم کرد.
در واقع دستگاهی که با استفاده از روش گرمادهی نقطه زن (Pulse Heating) و از طریق تیغه گرمادهنده (هِد) تیتانیوم و همچنین، به کمک ابزار دقیق و دوربین های دارای بزرگنمایی، فلت های COF تلویزیون را به بورد آدرس PCB و صفحه نمایش تلویزیون متصل می‌کند. ولی نه به همین سادگی.

در واقع دستگاه تعویض پنل یا تعویض فلت تلویزیون با استفاده از پنل کوارتز  ۸۵ اینچی خود میتواند ساپورت کامل تا تلویزیون های ۱۰۰ اینچ را برای تعمیر کار به ارمغان بیاورد.

آن‌طور که در بازار تلویزیون جهانی مشاهده می کنیم تکنولوژی که در تلویزیون های جدید به کار برده شده دایم در حال تغییر است. به طور مثال میتوان از تلویزیون های LCD, LED, Plasma, Oled, Curve یاد کرد.

دستگاه باندینگ یا همان تعمیر صفحه نمایش تلویزیون  با استفاده از ابزار بسیار دقیق و صنعتی خود٬ قابلیت این را دارد که کار کند بر روی پنل های معمولی یا فلت (صفحه تخت) و همچنین پنل های خمیده..  برای آشنایی شما دوستان با دستگاه تعویض پنل یا تعویض فلت تلویزیون (بندینگ ماشین) مقاله زیر را مطالعه نمایید.

مرور اجمالی بر انواع تلویزیون ها

در حقیقت با گسترش صنعت تکنولوژی٬ تلویزیون ها پیشرفت بسزایی داشته اند. در گذشته تلویزیون ها با استفاده از لامپ تصویر و صفحه های کاتدی تصویر را برای مخاطب ایجاد کرده و تصاویری رنگی و یا سیاه و سفید به وجود می آوردند. حال متریال به کار گرفته شده در تلویزیون های جدید چنان پیشرفت زیادی داشته اند که تلویزیون های قدیمی با قطر زیاد را تبدیل به دستگاه هایی با کمترین میزان قطر و انرژی مبدل کرده اند.

در واقع باید گفت این پیشرفت در متریال های تکنولوژی استفاده شده در تلویزیون های جدید٬ قطعات بزرگی ماننده آی سی٬ لامپ تصویر٬ سیستم پخش صدا٬ سیستم کنترل کننده و خازن ها را که در زمان گذشته بخش اعظمی از تلویزیون را تشکیل می‌ دادند امروزه تبدیل شده اند به قطعات میکروسکپی بسیارریز.

همانطور که در بالا توضیح دادیم یک تلویزیون قدیمی برای نمایش تصاویر نیاز به یک لامپ تصویر و صفحه پخش دارد و امواج آنالوگ را به صفحه نمایش می تاباند تا خروجی تصویر با کیفیتی بسیار پایین را تشکیل دهد. درصورتی که در نسل امروز تلویزیون ها امواج دیجیتال توسط گیرنده به برد مرکزی (PCB) ارسال شده و از طریق فلت (COF) به پنل صفحه نمایش ارسال می شود و این فلت ها (COF) از الکترود های نازکی که بر روی فلت چاپ شده اند٬ تشکیل می‌شود و برای مشاهده آن ها نیاز به میکروسکوپ های آزمایشگاهی است.

قیاس بین تلویزیون های قدیمی و جدید

دقیقا فلت تلویزیون (COF) همانند فلت لپ تاپ عمل میکند اما با این تفاوت که فلت های لپ تاپ با استفاده از پین های خود به صورت کانکتوری به لپ تاپ پچ شده و در زمانی که نیاز به تعویض آن ها باشد با فشار نوک یکی از انگشتان از لپ تاپ جدا و سپس تعویض می شود در حالی که در فلت های تلویزیون COF به علت حساسیت در کار و همچنین نیاز به انتقال اطلاعات با نرخ فرم بالا به پنل ال سی دی و همچنین برد PCB ٬ از هر طرف لحیم شده است.

دستگاه باندینگ یا تعمیر صفحه نمایش تلویزیون  ٬دستگاهی است بسیار پیشرفته در جهت چسباندن دوباره COF با استفاده از کمپرس های فشار هوای داغ٬ لنز های فوق پیشرفته اپتیکال٬ سیستم نمایش دوگانه٬ پنل کوارتز و رابط کاربری ابزار گرما دهی به ال سی دی و همچنین برد مرکزی PCB است.

خاطر نشان می‌ کنیم که عمده خرابی تلویزیون ها نسل جدید به رابط های فلت COF باز میگردد و با استفاده از دستگاه تعمیر صفحه نمایش تلویزیون – Bongid Machine این خرابی کاملا بر طرف می شود.

خرابی‌های پنل LCD تلویزیون

در نتیجه به روز شدن و پیشرفت تکنولوژی و همچنین ارایه مدل های جدیدتر از انواع تلویزیون ها نیاز بازار به تعمیرات این دستگاه در داخل کشورمان احساس می‌شود.

که در حقیقت در بازار امروز برای تعمیر انواع آسیبهای تلویزیون که از جنس فلت COF باشند نیاز مبرم به تعویض کامل پنل تلویزیون و در بعضی موارد خود تلویزیون می‌باشد و همچنین به دلیل اینکه قطعات و لوازم جهت این کار موجود نیست در نتیجه ، هزینه تعمیرات بسته به نوع تلویزیون گاهی تا نصف هزینه دستگاه را شامل می‌شود.

دستگاه (فلت زن بندینگ ماشین) برای تعمیر چه نوع خرابی به کار می‌رود؟

برای این موارد از دستگاه پنل تلویزیون جهت تعمیر خرابی به کار می بریم. در بسیاری از موارد مشاهده شده ال سی دی های تلویزیون دارای نوار های رنگی  و یا خطوط یک دست هستند.

خاطر نشان می سازیم که ال سی دی ها با نوار باریکی از الکترود به نام COF به برد پردازنده مرکزی که PCB نام دارد متصل می شود. حال به هر دلیل در صورتی که COF ها از ال سی دی و یا PCB جدا شوند٬ تلوزیون دچار مشکل شده و بخشی از تصویر را به درستی نشان نمی دهد.دستگاه باندینگ با استفاده از ابزار دقیق و پیشرفته خود اتصالاتی را که مابین COF و PCB و ال سی دی هست را پیدا کرده و تعمیر می کند.

کارآیی دستگاه تعمیر پنل تلویزیون (فلت زن) به چه صورت است؟

آن چه باید گفت این مطلب را بیان مي کند، که دستگاه تعمیر پنل تلویزیون (باندینگ ) را می توان جزء دسته ماشین های صنعتی به حساب آورد.

این دستگاه با دارا بودن این سیستم ها مانند:

لنز اپتیکال

صفحه کوارتز

پمپ های تصفیه هوای پیشرفته

دستگاه گرمادهی پیشرفته میکروسکپی

ابزار آلات دقیق جهت تنظیم زوایای X,Y,Z

سیستم مانیتورینگ لمسی

سیستم کنترل هوا پیشرفته

سیستم گرمادهی نقطه زن Pulse Heating برای ACF

فیکسچر های پیشرفته برای COF

و دیگر امکانات دیگر..

قابلیت این را دارد که تعمیر کند انواع پنل ال سی دی تلویزیون ها در سایزهای مختلف.
این دستگاه با استفاده از پمپ های فشار هوای پیشرفته خود٬ هوای تمیز و خشک را وارد دستگاه می کند و با استفاده از نوار های کوارتز و سنسور های پیشرفته دما در ابزار گرما دهی خود٬ اتصالی را که مابین فلت COF ٬ پنل ال سی دی و PCB هست را فراهم می کند.

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تعمیرات تلویزیون خود را به ما بسپارید

تعميرات تخصصي انواع تلويزيون، هر کجا و هر وقت به انتخاب شما

جهت عیب یابی و تعمیر تلویزیون در منزل شما تماس بگیرید

شماره تماس : 0529 561 0917