تعمیرات تخصصی انواع تلویزیون LED,LCD,PLASMA,FK,OLED

بررسی بهترین تلویزیون های 4K گیمینگ

در ابتدا باید بگوییم که امروزه با عرضه کنسول های نسل هشتم و همچنین پیشرفت چشمگیر گرافیک بازی های ویدئویی داشتن یکی از بهترین تلویزیون های 4K گیمینگ باید گفت بسیار دارای اهمیت ویژه ای است. چون که داشتن قابلیت های خاص برای انجام بازی می تواند تجربه دلچسب تری را برای شما به وجود بیاورد. خصوصیاتی همچون کیفیت تصویر بالا، نرخ رفرش تصویر بالا، میزان تاخیر در دریافت پایین و … از جمله مواردی است که همیشه گیمر ها مورد توجه خود در استفاده و خرید تلویزیون قرار می گیرند. با احساس نیاز به این موارد از طرف گیمرها، تولید کننده ها نیز به این ویژگی ها بیش از پیش اهمیت داده و سعی دارند با کاهش قیمت تمام شده این نوع محصولات به خواسته های گیمر ها جامه عمل بپوشانند.

برخی از ویژگی های تلویزیون های مناسب برای بازی چیست

در واقع قابلیت های مهمی وجود دارد در تلویزیون های گیمینگ که در اصل یک طیف وسیعی از رنگ های

تاریک تا رنگ های روشن به همراه جزئیات زیاد هستند. که این فنآوری باعث افزایش نسبت کنتراست شده و باعث به وجود آمدن تصاویری واقع گرایانه و طبیعی و گیرا برای ما می شودو همچنین این امکان را می دهد که تصاویر دریافتی با کیفیت و جزئیات بیشتر برای بیننده قابل دیدن باشد.
حال باید گفت HDR10 یکی از تکنیک هایی است که برای پیاده سازی HDR به کار می رود.و HDR10 بیشتر در فیلم هایی که به صورت Ultra HD تصویر برداری شدند به کار می رود و از پردازش رنگ 10 بیتی و حداکثر روشنایی 1000 بیت استفاده می شود.

دالبی ویژن (Dolby Vision)چیست؟

باید گفت دالبی ویژن نیز یکی از دیگر تکنیک هاست که نسبت به HDR10 پیشرفته تر بوده و به همین دلیل نیازمند سخت افزار قدرتمند تری برای اجراست.

توجه داشته باشید که طبق اطلاعات منتشر شده رسمی از طرف مایکروسافت، کنسول XBOX ONE S این شرکت از استاندارد HDR10 در تصویر بهره می برد که این تکنولوژی از لحاظ مالی بسیار به صرفه می باشد.

بررسی تاخیر در ورودی ( لَگ )

وقتی حرف گیم از طریق کنسول بازی به میان می آید میزان سرعت انتقال اطلاعات میان دو دستگاه اهمیت بالایی دارد. همچنین از مهمترین مولفه های انتخاب تلویزیون مناسب برای بازی میزان تاخیر ورودی است که به طور خلاصه تر به مدت زمانی که صرف پردازش تصویر از طرف تلویزیون و انتقال به صفحه نمایش می کند می باشد.که به آن “تاخیر در ورودی” گفته می شود. چنانچه هر قدر میزان این تاخیر کمتر باشد گیمر با سرعت بالاتر و بهتری می تواند به رویداد های بازی عکس العمل نشان دهند.

پس در واقع واحد محاسبه “تاخیر در ورودی”  بر حسب میلی ثانیه است که به عنوان نمونه در  تلویزیون ال جی CX دارای رزولوشن 1080 و نرخ رفرش 60 به میزان 13.4 میلی ثانیه می باشد که البته با استفاده از حالت بازی تلویزیون بهبود بخشید.

بررسی نرخ رفرش ( Refresh Rate )

در واقع باید گفت نرخ رفرش یا سرعت تازه سازی تصویر به میزان دفعات بروزرسانی صفحه تلویزیون در یک ثانیه می گوییم.در حقیقت بر خلاف عدد تاخیر در ورودی هر چه میزان این عدد در نرخ رفرش زیاد باشد تصاویر نمایش داده شده واقعی تر و روان تر است. همین ویژگی از مهم ترین ویژگی ها در انتخاب تلویزیون مناسب گیمینگ برای گیمر های حرفه ای است. هم اکنون نرخ رفرش 120 هرتز و بالاتر می تواند گزینه مناسبی برای این نوع تلویزیون ها باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تعمیرات تلویزیون خود را به ما بسپارید

تعميرات تخصصي انواع تلويزيون، هر کجا و هر وقت به انتخاب شما

جهت عیب یابی و تعمیر تلویزیون در منزل شما تماس بگیرید

شماره تماس : 0529 561 0917