تعمیرات تخصصی انواع تلویزیون LED,LCD,PLASMA,FK,OLED

چگونگی تنظیمات تلویزیون ال جی مدل 4K وOLED

در واقع باید گفت که تنظیمات جدید تلویزیون ال جی شما به طریقه پیش فرض در کارخانه تنظیم می شود ، حالا برای اینکه بتوانید بیشترین استفاده را از تلویزیون خود ببرید ، می توانید این تنظیمات را طبق سلیقه خود بهبود ببخشید. درواقع در تلویزیون های جدید ال جی یک منوی تنظیمات بصورت مخفی وجود دارد که برای تنظیمات بهتر تصویر از آن استفاده می شود. موقع خرید تلویزیون LG برای خریداران این سوال پیش مي آيد که چگونه منوی مخفی تنظیمات تلویزیون ال جی را بازکنیم ؟ که با چند راهکار آسان می شود یک تصویر با کیفیت را ارائه داد .

در حقیقت شما می توانید هر یک از تنظیمات را به دلخواه خود تغییر دهید. یاد آوری میکنیم که حالت تصویر هوشمند به شما این امکان را می دهد از بین مجموعه ای از تنظیمات پیش فرض که ال جی از قبل در تلویزیون برنامه ریزی کرده ، تنظیمات دلخواه خود را انتخاب کنید.

چگونگی تنظیمات حالت تصویر

باید گفت این خصوصیت به شما این امکان را می‌دهد که حالت تصویر انتخاب‌ شده را دقیق تنظیم کنید.

در واقع باید گفت که نور پس زمینه /OLED LIGHT: سطح روشنایی صفحه نمایش را با تنظیم نور پس زمینه کنترل می کند. حالا هرچه به 100 نزدیکتر باشد روشن تر می شود. برای آن دسته کسانی که تلویزیون شان در یک اتاق تاریک یا زیرزمین قرار دارد، لازم نیست که این تنظیم خیلی بالا باشد. اما برای آن‌هایی که در اتاق ‌های روشن‌تر هستند، شدت نور به تبع مطلوب خواهد بود. وقتی که نور خورشید مستقیم روی صفحه نمایش می‌تابد، تلاش کنین از ایجاد این تنظیمات دوری کنید. چرا که این کار منجر به یک تنظیمات به شدت غیر واقعی خواهد شد. در عوض ، تنظیمات خود را برای حالتی که نور اتاق به طور متوسط برای تماشای شما وجود دارد ، انجام دهید، و یک برنامه یا صحنه فیلم را با مقدار زیادی سفیدی در ﺁن انتخاب کنید- برای مثال ، صحنه‌ای در روز روشن درکوه‌های پوشیده ازبرف. اگر پس از تماشای صحنه به مدت 10 دقیقه شروع به حرکت چشمانتان کردید و چشمانتان خسته شد، نور پس زمینه بسیار شدید است. نور پس‌زمینه را کم کنید و تا زمانی که چشمانتان احساس راحتی کند این کم کردن را تکرار کنید.

برای اینکه مصرف انرژی و خستگی چشم را کاهش دهیم ، باید نور پس زمینه را کاهش دهیم.

کنتراست چیست؟

آن چه که باید گفت تفاوت بین روشن‌ترین و تاریک‌ترین تصویری است که تلویزیون می‌تواند ایجادکند. حال هرچه به 100 نزدیکتر باشد، کنتراست هم بیشتر است. در واقع وضعیت کنتراست به میل و رغبت شما محدود می‌شود ، توجه داشته باشید که در مقابل این تمایل به افزایش ساده کنتراست مقاومت کنید .صحنه ای را پیدا کنید که در آن یک تصویر سفید و روشن وجود دارد و دکمه مکث را فشار دهید.حالا نسبت کنتراست را با نقطه ای تنظیم کنید که جسم سفید روشن باشد ، اما همچنان حاوی جزئیات و لبه های واضح است. یک محل شروع خوب علامت نیمه راه است . از آنجا شما دیگر ایرادی برای یافتن تنظیمات مناسب خود ندارید.

توضیح روشنایی

روشنایی کلی صفحه را تنظیم می کند. در واقع هرچه به 100 نزدیکتر باشد صفحه روشن تر می شود. باید گفت اگر بیش از حد بالای روشنایی تلویزیون تنظیم شود سبب خاکستری شدن سیاهی ها و از دست دادن ابعاد می‌شود. همچنین زمانی که روشنایی بیش از حد پایین تنظیم‌ شود ، جزئیات را در قسمت ‌های تاریک صفحه نمایش (به اصطلاح بریده ها) از دست می دهید.
باید بگوییم ‌که راحت ‌ترین راه برای تنظیم روشنایی ، در واقع استفاده از نوارهای‌ های سیاه صندوق پست در بالا و پایین یک فیلم است.که این نوارها سیاه رنگ هستند و معمولاً تیره تر از پس زمینه سیاه هستند که در تیتراژ فیلم آشکاراست. در اینجا روی صحنه انتخابی خود مکث کنید و روشنایی را تا زمانی که نوارهای صندوق پست خاکستری به نظر برسد ، بالا ببرید. بعد ، روشنایی را فقط تا زمانی که نوار‌های سیاه کاملاً سیاه شوند ، کاهش دهید. دقت کنید که ممکن است مجبور شوید بین تنظیمات کنتراست و روشنایی به عقب و جلو بروید تا ترکیب بهتر را پیدا کنید.
زمانی اگرتلویزیون خود را روشن کرده اید و فقط یک تصویر سیاه می بینید و به این فکر می کنید که چه کاری باید انجام دهید؟ وآیا اگر با تصویر سیاه صفحه نمایش مواجه شدیم چگونه آن را تعمیر کنیم؟

درباره میزان وضوح تصویر

در واقع این ميزان ، وضوح تصویر را تنظیم می کند. در حقیقت هرچه به ۵۰ نزدیک‌تر باشد ، تصویر واضح‌ تر و تمیزتر خواهد بود. می توان با این تنظیمات با توقف منبع خود بر روی صحنه‌ای که خطوط مستقیم زیادی را فراهم می‌کند، به بازی بپردازید. مثلا: یک صحنه با ساختمان ‌ها یا اشکال یکنواخت دیگر مانند قسمت  های بدون سقف استادیوم . اگر وضوح را به حداکثر برسانیم ، باید توجه داشته باشیم که خطوط مستقیم دندانه دار می شوند. سوال می شود که چرا باید میزان وضوح تلویزیون خود را کاهش دهیم ؟ این تلویزیونی است که آثار هنری را به تصویری وارد می کند که نباید آنجا باشند. وضوح را تا جایی کاهش دهید که لبه ها تمیز و مستقیم به نظر برسند ، سپس آنرا به همین منوال بگذارید که باشد.

چگونگی میزان وضوح تصویرV

وضوح لبه کنتراست را در جهت عمودی تنظیم می کند.

 

چگونگی میزان وضوح تصویرH

وضوح لبه کنتراست را در جهت افقی تنظیم می کند.

توضیح رنگ

رنگ های نمایش داده شده در صفحه نمایش را به پایین یا بالا می برد. باید گفت هرچه به 100 نزدیکتر باشد، رنگ عمیق تر می شود.

وضوح لبه کنتراست را در جهت عمودی تنظیم می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تعمیرات تلویزیون خود را به ما بسپارید

تعميرات تخصصي انواع تلويزيون، هر کجا و هر وقت به انتخاب شما

جهت عیب یابی و تعمیر تلویزیون در منزل شما تماس بگیرید

شماره تماس : 0529 561 0917