تعمیرات تخصصی انواع تلویزیون LED,LCD,PLASMA,FK,OLED

تلویزیون نانوسل چیست ؟ و چگونگی مقایسه نانوسل با OLED و QLE D

آن چه در این مقاله قابل بررسی است این است که در صنعت ساخت تلویزیون های جدید، سال به سال از فناوری های نو تر و به روز تر استفاده می شود. یکی از فناوری های به کار رفته در تلویزیون های نسل جدید، فناوری نانوسل است. این تلویزیون ها یکی از پر طرفدار ترین های موجود در بازار شناخته شده که با برتری های خود توانسته به خوبی موفق در جذب مشتریان خود شود.
اما به تبع برخی اشکالات و نقص ها هم در تلویزیون نانونسل مشاهده می شود که این ایراد ها می تواند مشگل ایجاد کند در خرید و انتخاب بین تلویزیون های نانوسل با تلویزیون های OLED و QLED .
اگر شما هم چندان آشنایی با تلویزیون نانوسل ندارید و از ویژگی ها و اشکالات دستگاه هایی با تکنولوژی Nano cell اطلاعات چندانی ندارید، می توانید با ما همراه باشید تا این تلویزیون ها را بیشتر بررسی کرده و تفاوت آن ها با تلویزیون های OLED و QLED را نیز مورد بررسی قرار دهیم.

سیر تحول در پنل های تلویزیون

در یک نمای کلی قبل از آشنا شدن با تلویزیون نانوسل ؛ تلویزیون ها مانند تلویزیون ال جی، یک سیر کامل را طی کرد و در این مسیر در کل سه نوع پیشرفته و کامل از پنل های تلویزیون را شاهد بوده ایم. این پنل ها همگی کارایی هایی منحصر به فرد دارند و هنوز هم بر پایه ساخت مدل های مختلف تلویزیون هستند. این نمایشگر ها به سه دسته زیر تقسیم بندی می شوند.

1) Twisted Namatic
2) Vertical Alignment
3) Plane Switching

البته این نمایشگر ها در کنار یک سری تغییرات جزئی پیشرفت هایی هم داشتند و مدل های مختلفی از آنها وارد بازار شد.
در آخرین سری یعنی شماره 3 تلویزیون ها بسیار کیفیتشان بهتر شد و رنگ های بیشتری را به نمایش گذاشتند و نرخ پاسخ گویی پایین تری داشتند. تلویزیون هایی با تکنولوژی Nano cell بعد از پنل های IPS و با ارتقای آن ها به بازار عرضه شدند.
تلویزیون اولد بهتر است یا نانوسل؟ کدام بهتر است؟ و کدام یک را باید انتخاب کنید:؟

مقایسه تلویزیون های نانوسل و اولد

این روزها فناوری نانوسل بسیار رواج پیدا کرده و ضمنا این دستگاه ها از طراحی بسیار زیبا با فناوری های دیجیتالی جذاب و پیشگام و کیفیت تصویر متمایز استفاده می کنند. و با تلویزیون های نانوسل می توان از زاویه دید 178 درجه برخوردار شد.نانوسل شرکتی است که این فناوری را ثبت رسانده است.
این فناوری بدون تاری دید و اینکه تصاویر در آن بسیارواضح و دقیقی است و وضوح را در تصویر تضمین می کند. همین که سراغ تلویزیون های NanoCell ال جی رفتید؛ میبینید که این دستگاه ها صفحه نمایش باورنکردنی دارند و یک بعد کاملا جدید به سرگرمی های خانوادگی اضافه میکند.

 

ویژگی های منحصر به فرد تلویزیون های نانوسل

در تلویزیون های نانوسل شما می توانید از تماشای تلویزیون در هر موقعیتی ( چه ایستاده و چه نشسته و چه در کنار تلویزیون) لذت ببرید.و محدوده دیدخود را 60 درجه تنظیم کنید و همچنین میتوانید تلویزیون را تا زاویه 178 درجه تماشا کنید.

تلویزیون های NanoCell ال جی به شما امکان می دهند تا با پشتیبانی از 4K HDR و نمایش بیش از 1 میلیارد رنگ؛ تجربه دید زیبایی داشته باشید.

برخی از مدل های سطح بالای تلویزیون های نانوسل ال جی از قابلیت Array Full Local Dimming برخوردار هستند که کنتراست بسیار خوبی را ایجاد می کنند. این دستگاه های کنتراست بالاتر؛ سطح رنگ های سیاه عمیق تر را برای صحنه های تاریک ارائه می دهد.

همچنین خاطر نشان می سازیم که تلویزیون های نانوسل به دلیل کیفیت صدای ایده آل خود؛ تجربه سینمایی را در خانه امکان پذیر می کند.

حال تلویزیون نانوسل برای انجام کارهای مختلف بغیر از کارهای ساده تغییر کانال، می تواند از فرامین صوتی استفاده کند؛ چونکه از دستیارهای صوتی مانند الکسا پشتیبانی می کند.
و میشود که برنامه های تلویزیون هوشمند را راه اندازی کرد. برنامه مورد علاقه خود را جستجو کنید و با فرامین صوتی به راحتی می توانید رستوران و یا مکان های مورد علاقه تان های را پیدا کنید.

تلویزیون نانوسل با کدام فناوری ساخته شده است؟

شایان ذکراست فناوری نانوسل یک فناوری ساخت پنل تلویزیون است که توسط شرکت ال جی ابداع و طرح ریزی شده. این شرکت در سری جدید تلویزیون های خود، تحت عنوان تلویزیون نانوسل ال جی از فناوری ساخت پنل های نانوسل برای طراحی و ساخت نمایشگر های تلویزیون بهره برده است که از نظر کیفیت سطح بالایی دارد. این تلویزیون ها را می توان به نوعی رقیب تلویزیون هایی با نمایشگر OLED و QLED در نظر گرفت.
این نمایشگر ها در نوع خود کیفیت بالایی دارند و همچنین در ارائه بیش از یک میلیارد رنگ بی نظیر است. تکنولوژی نانوسل به کار رفته در تلویزیون های ال جی در واقع ورژن پیشرفته فناوری IPS است. رنگ ها در این فناوری به کمک یک سری نانو ذرات به اشباع می رسند.
در نتیجه این اتفاق در نمایشگر های نانوسل به نسبت IPS رنگ های بسیار بیشتری دیده می شود.

کارکرد تلویزیون های نانوسل 

اما سوال بعدی این است که اساسا تلویزیون هایی با فناوری نانوسل به چه صورت کار می کنند؟ پیش از این اشاره کردیم که رنگ های بسیار زیاد در این دستگاه ها به کمک یک سری نانوذرات اشباع می شوند. مورد دیگر تصفیه رنگ ها است که موجب می شود یک سری طول موج های اضافی حذف شوند تا به این ترتیب هیچ گونه اختلالی در عملکرد نمایشگر و کیفیت تصویر آن ایجاد نشود. که منجر می شود یک تصویر با کیفیت و بسیار شفاف ارائه شود که زیباترین رنگ ها را به معرض نمایش می گذارد.
نکته قابل توجه طراحی هوشمندانه صفحه نمایش نانوسل است. که زوایا و کیفیت و نوع طراحی در آن به گونه ای است که باعث می شود از تمامی زوایا تصاویر با کیفیت بالا دیده شوند. در نتیجه با استفاده از تکنولوژی Nano cell در تلویزیون های نسل جدید زاویه دید بسیار گسترده تر شده است.

برتری ها و ایرادات تلویزیون های نانوسل

آنچه که از مزیت های تلویزیون نانوسل باید گفت اینچنین است که تصویر در تلویزیون نانوسل کیفیت بسیار بالایی دارد و رنگ های بسیار زیبایی راهم ارائه می دهد. متنوع بودن رنگ و کیفیت بالای تصویر و رنگ های بسار زیبا و زنده با کیفیت و وضوح بسیار بالای تصویر از مهم ترین مزیت های تلویزیون هایی با فناوری نانوسل است.

همچنین زاویه دید در تلویزیون های نانوسل بسیار مطلوب است. این دستگاه ها دارای زاویه دید 178 درجه هستند. این تلویزیون ها می توانند گزینه ایده آل ساخت تلویزیون هایی با رزولوشن 8K در آینده باشند. در کل میتوان گفت ایراد به خصوصی را نمی توان تا اینجا به تلویزیون های نانوسل وارد کرد و تنها مشکل در خصوص این دستگاه ها قیمت به نسبت بالاتر آن هاست در مقایسه بابقیه مدل های موجود در بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تعمیرات تلویزیون خود را به ما بسپارید

تعميرات تخصصي انواع تلويزيون، هر کجا و هر وقت به انتخاب شما

جهت عیب یابی و تعمیر تلویزیون در منزل شما تماس بگیرید

شماره تماس : 0529 561 0917