تعمیرات تخصصی انواع تلویزیون LED,LCD,PLASMA,FK,OLED

 

 آشنایی با همه قسمت های پاور

آنچه درتعریف، پاور باید گفت این است که آن را به دو بخش سرد و گرم تقسیم می کنند. در  بخش گرم بخش‌های موجود با برق ورودی 222 ولتی کار می کند در حالیکه بخش سرد مربوط به اجزای خروجی پاور است که با ولتاژهای خروجی مانند 12و 5 و3.3 کار می کند.
اجزای بخش گرم شامل دیود ها، ترانس‌ها، ماسفت ها و خازن ها است و سایر قطعات در قسمت دیگر پاور متعلق به بخش سرد پاور است.

تست دیودها درتعمیر پاور چگونه است؟

ابتدا بوسیله هویه یکی از پایه های تمام دیود ها را از برد جدا می کنیم در حالیکه انتخاب پایه دیود اختیاری است و فرقی ندارد که کدام پایه را انتخاب می کنید. در قسمت بعد رنج مولتی متر را روی رنج تست دیود بگذارید سپس پراب مشکی را روی پایه منفی دیود بگذارید ( پایه منفی با یک خط طوسی مشخص شده است) آن گاه  پراب قرمز را روی پایه مثبت قرار بدید. در این زمان باید یک عدد را روی صفحه ببینید( معمولا عددی بین400 تا 600) دوباره جای پراب ها رو عوض کنید یعنی قرمز روی پایه منفی در این حالت نباید هیچ عددی دیده شود. در این گونه اگر در حالت دوم عدد دیده نشد دیود سالم است، اگر عدد نشان داده شد دیود سوخته است و باید آنرا تعویض کرد. تمام دیود ها باید بررسی شود تا مطمئن شوید که در مسیر ورودی هیچ دیودی نسوخته است.

وظیفه اصلی و مهم برد پاور( تغذیه) تلویزیون چیست؟

مهمترین وظیفه برد پاور ( تغذیه) تلویزیون ؛ به دلیل ولتاژ
ac به ولتاژهای dc مورد نیاز طبقات گوناگون است. با ورود برق ۲۲۰v به ورودی برد پاور ، در ابتدا عمل یکسوسازی توسط پل دیود انجام شده و توسط خازن صافی، ریپل( موجک) از بین می رود و یک ولتاژ dc کاملا ثابت در خروجی ظاهر می شود. ولتاژ dc تولید شده که حدود ۳۰۰v است وارد ترانزیستورهای FET سوئیچینگ می شود. ترانزیستور سوئیچینگ توسط یک مدار کنترل ( IC تغذیه) با سرعت بسیار بالا به حالت خاموش و روشن (قطع و اشباع) در می آید که در نتیجه تولید یک پالس مربعی با فرکانس بالا است. بعد این پالس وارد سیم پیچ اولیه ترانس سوئیچینگ می شود که از طریق القا، ولتاژی در سیم پیچ ثانویه ترانس بوجود می آید. ولتاژ بوجود آمده در ثانویه بعد از یکسوسازی و فیلتر شدن به منظورتغذیه قسمتهای مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تعمیرات تلویزیون خود را به ما بسپارید

تعميرات تخصصي انواع تلويزيون، هر کجا و هر وقت به انتخاب شما

جهت عیب یابی و تعمیر تلویزیون در منزل شما تماس بگیرید

شماره تماس : 0529 561 0917