تعمیرات تخصصی انواع تلویزیون LED,LCD,PLASMA,FK,OLED

 

تلویزیون اسمارت چیست؟(بررسی اجمالی)

در ابتدا این چنین آغاز می کنیم که از جمله ویژگی های خاصی که در سال های اخیر مورد توجه بسیار زیادی قرار گرفته و در بین سازندگان به رقابت تبدیل شده اسمارت بودن تلویزیون است. در واقع اولین تلویزیون اسمارت توسط کمپانی سامسونگ تولید شد و به کاربران ارائه گردید و بعد شرکت ال جی، فیلیپس، شارپ ، سونی، هایسنس و دیگر شرکت ها نیز تلویزیون هوشمند را تولید کردند.
باید گفت همینطور که سبک زندگی به طرف زندگی هوشمند پیش می رود ، خرید تلویزیون اسمارت را ضروری می کند. در واقع قیمت تلویزیون اسمارت به نسبت سایر تلویزیون ها کمی بالاتر است اما قابلیت های مفیدی دارد که ثابت می کند که این قیمت کاملا مناسب و مقرون به صرفه است.
در حقیقت اگر که بخواهیم به مونتاژ کنندگان مارک های مختلف بپردازیم باید گفت که تلویزیون های هوشمند سامسونگ ساخت کشور مصر، ال جی ساخت کشور کره و تلویزیون هوشمند سونی ساخت کشور مالزی است.

تفاوت تلویزیون اسمارت با معمولی در چیست؟

در ابتدا برای نخستین بار موبایل های اسمارت تولید شد و تا حدودی سبک زندگی افراد را تحت تاثیر خودش قرار داد. که زندگی روزمره به واسطه ی این محصولات با تغییراتی در افراد مختلف همراه بود. و چنان شد که حمایت و استقبال از گوشی های همراه هوشمند باعث تولید تلویزیون هایی شد که پا از حد خود فراتر بردند و به قابلیت هایی مجهز شد که دیگر نمی توان آن ها را تنها یک محصول صوتی و تصویری نامید. مهمترین تفاوت تلویزیون اسمارت با سایر مدل های تلویزیون تنها امکانات اتصال در این تلویزیون ها می باشد.

می شود از طریق تلویزیون اسمارت ، خودمان به اینترنت متصل شده و جستجو کنیم در میان صفحات اینترنت .در اینصورت امکان دسترسی به محتوای آنلاین و ویدئوهای مختلف را فراهم آورید. توجه داشته باشید که اتصالات هوشمند در این تلویزیون ها از دیگر قابلیت های جذاب تلویزیون اسمارت است که کارایی فوق العاده ای دارد که در واقع اتصال هر گونه وسیله از جمله فلش و گوشی موبایل به تلویزیون سریع تر از تلویزیون های معمولی می باشد.

تشخیص تلویزیون هوشمند

هوشمند بودن تلویزیون را نمی شود از دید خریدار پنهان کرد پس اولین نشان هایی که مبنی بر هوشمند بودن تلویزیون است را می توان روی بسته بندی تلویزیون کاملا مشاهده کرد. راحت ترین راه برای اینکه تشخیص دهیم آیا تلویزیون اسماتر است یا خیر، این است که مدل تلویزیون خود را در اینترنت جستجو کنید و مشخصات را بیابید.

دیگر تفاوت تلویزیون های هوشمند با معمولی مربوط می شود به کنترل از راه دور آن ها، که در واقع ریموت تلویزیون های هوشمند ساده طراحی می شود و یادآور برنامه های مخصوصی همچون Netflix، Hulu یا Amazon Prime Video می باشد.

باید گفت که این تلویزیون های اسمارت نسبت به تلویزیون های معمولی دارای امکانات بسیار پیشرفته تری هستند ، که با تلویزیون های اسمارت می توان تصاویر در حال پخش را ضبط کرد ، با قابلیت Time Shifting .
پس در حقیقت با این نوع تی وی دیگر نباید نگران از دست دادن تصاویر زنده بود و می توانید از تلویزیون اینترنتی IPTV استفاده کنید. توجه داشته باشید که تلویزیون های اسمارت روش استفاده از تلویزیون را تغییر داده و کاربر می تواند بسیاری از کارهایی که در کامپیوتر خود انجام می دهد در صفحه نمایش آن را بزرگتر و با کیفیت تر تلویزیون انجام دهد. تلویزیون های اسمارت به راحتی به شبکه های اجتماعی و سرویس های اشتراک گذاری ویدیو وصل می شود. یکی از توانایی هایی که تقریباً تمام تلویزیون های اسمارت دارند می توان اشاره کرد به پشتیبانی از استاندارد DLNA و برنامه هایی نظیر آن.

به چه علت به تلویزیون هوشمند نیاز پیدا می کنیم؟

باید گفت که این تلویزیون های اسمارت نسبت به تلویزیون های معمولی دارای امکانات بسیار پیشرفته تری هستند ، که با تلویزیون های اسمارت می توان تصاویر در حال پخش را ضبط کرد ، با قابلیت Time Shifting .
پس در حقیقت با این نوع تی وی دیگر نباید نگران از دست دادن تصاویر زنده بود و می توانید از تلویزیون اینترنتی IPTV استفاده کنید. توجه داشته باشید که تلویزیون های اسمارت روش استفاده از تلویزیون را تغییر داده و کاربر می تواند بسیاری از کارهایی که در کامپیوتر خود انجام می دهد در صفحه نمایش آن را بزرگتر و با کیفیت تر تلویزیون انجام دهد. تلویزیون های اسمارت به راحتی به شبکه های اجتماعی و سرویس های اشتراک گذاری ویدیو وصل می شود. یکی از توانایی هایی که تقریباً تمام تلویزیون های اسمارت دارند می توان اشاره کرد به پشتیبانی از استاندارد DLNA و برنامه هایی نظیر آن .

چگونگی تبدیل تلویزیون معمولی به هوشمند

چنانچه تلویزیون منزل شما هوشمند بود که حرفی نیست ، اما چنانچه نبود، یکسری راه هایی هست که می شود بدون هزینه زیاد و خرید یک تلویزیون هوشمند، آن تلویزیون معمولی و غیرهوشمند خود را تبدیل به یک تلویزیون هوشمند کنید. که تنها برای اینکار کافی است که اقدام به خرید دانگل های اندروید کنید. این دانگل ها در واقع یک سیستم عامل هوشمند پرتابل یا قابل حمل اند. استفاده از این دانگل ها بسیار آسان است.

تلویزیون های اسمارت چه تفاوتی با 4K دارد؟

تلویزیون های هوشمند(SmartTV) دارای امکانات اسمارت کامل مانند ضبط برنامه است و اگر چنانچه بخواهیم با تلویزیون های 4K مورد قیاس قرار دهیم می توان گفت چه از نظر ظاهر و چه طراحی پنل ها و قاب ظریف تر و شیکی دارند.

تلویزیون های اسمارت چه تفاوتی با فول اچ دی دارد؟

در واقع تلویزیون های فول اچ دی امکانت ساده تری دارند به نسبت اسمارت ، مثل کابل HDMI و پورت USB که در همه ی تلویزیون ها وجود دارد اما در حقیقت باید گفت تلویزیون های اسمارت همانطور که گفته شد دارای سیستم عامل هوشمند است و قابلیت اتصال به اینترنت را داراست.

تلویزیون های اسمارت چه تفاوتی با اندروید دارد؟

توجه داشته باشید تلویزیون های دارای سیستم عامل اندروید که در مارک سامسونگ به کار رفته ، خود آن نیز زیر مجموعه ای از تلویزیون های اسمارت است.

چگونگی سیستم عامل در تلویزیون

زمانی که یک تلویزیون اسمارت خریداری می کنید در حقیقت مانند این است که موبایل یا تبلتی عظیم در اختیار داشته باشید و مانند موبایل از امکانات موجود در تلویزیون نیز استفاده می کنید و امکان وبگردی و دسترسی به نیازمان در کوتاه ترین زمان ممکن در تلویزیون اسمارت فراهم است، که در واقع محتوای مورد نظر شما می تواند صوتی ، تصویری و یا حتی متنی باشد. با توجه به سیستم عاملی که روی تلویزیونتان موجود است، اپلیکیشن های کاربردی و بازی ها را نصب کرده و از آن ها استفاده کنید. در واقع تلویزیون اسمارت که با مارک های مختلف تولید شده با سیستم عامل مخصوص خود فعالیت می کنند که در این میان تلویزیون ال جی با سیستم عامل اختصاصی Web OS و همچنین تلویزیون سامسونگ از طریق سیستم عامل تایزن فعالیت خود را شروع می کنند. و اکثر تلویزیون ها در سایر برندها مبتنی بر سیستم عامل اندروید و در موارد دیگر لینوکس و سایر سیستم عامل های متن باز اند.

چگونگی دیدن فیلم و سریال با تلویزیون هوشمند

توجه داشته باشید یک تلویزیون اسمارت SMART TV امکانات بسیار وسیعی را دراختیار شما قرار خواهد داد تا برایتان کارایی داشته باشد و این امکان را فراهم کند تا بیش از یک تلویزیون معمولی امکانات را در اختیار داشته باشید. قابلیت TIME SHIFTING در بیشتر این محصولات دیده می شود تا این امکان را برایتان فراهم کند که در مواردی که امکان دیدن تصاویر زنده یا پخش اصلی را ندارید، می توانید بعدا مراجعه کنید و صحنه هایی را که از دست رفته برای پخش مجدد آماده نمایید.

بررسی سیستم عامل تایزن در تلویزیون های سامسونگ

حال در این مورد می توانید تصاویر را با تلویزیون اسمارت ذخیره کرده ، البته امکان دسترسی به شبکه های آنلاین اینترنتی یا IPTV نیز با این تلویزیون ها فراهم شده. که در حقیقت از طریق تلویزیون اسمارت امکان دسترسی به شبکه های اجتماعی هم فراهم است و می شود به صورت خانوادگی یا فردی از پیج خود استفاده کرد، دیدن تصاویر بر روی صفحه نمایش عریض و با کیفیت تصویری بالا و ایده آل با دسترسی به شبکه های اجتماعی جذاب تر خواهد بود.

اتصالات هوشمند در تلویزیون اسمارت چگونه است؟

 

باید گفت استاندارد DLNA در تلویزیون اسمارت دارای خصوصیت های جالبی ست که می توانید از آن استفاده کنید. این قابلیت باعث می شود امکان اتصال بی سیم فراهم آید و شما می توانید تمامی محتوای صوتی، تصویری و متنی موجود بر روی موبایل، تبلت ، لپ تاپ و … را به صورت بی سیم به نمایشگر تلویزیون انتقال داده و بر روی نمایشگر بزرگ و واضح این تلویزیون ها، لذت بیشتری ببرید.

بررسی چگونگی اتصال تلویزیون اسمارت به اینترنت

تنها دو راه وجود دارد جهت اتصال تلویزیون LED هوشمند به اینترنت. که کاربر می تواند طبق سلیقه و نیاز خود یکی از آن ها را جهت اتصال به اینترنت به کار ببرد.البته این اتصال می تواند از طریق پورت LAN صورت بگیرد؛ که در واقع این روش برای افرادی کاربرد دارد که می خواهند از اینترنت پایدار و با سرعت به نسبت بالاتری استفاده کنند.

۱) چنانچه کسانی که استفاده از سیم ها را جهت اتصال دست و پا گیر و شلوغ کننده می دانند می توانند، از اتصال WiFi تلویزیون اسمارت استفاده کنند.

۲) روش دوم از نظر بسیاری از کاربران زیباتر و پر کاربردتر است که در همه تلویزیون های جدید دیده می شود . حال چنانچه تلویزیونی دارید که از امکان اتصال به صورت WiFi بی بهره است، یک دانگل وای فای خریداری کنید و با متصل کردن این قطعه ی سخت افزاری به تلویزیون، اتصال بی سیم رابرای اتصال به اینترنت انجام دهید.

در تلویزیون اسمارت چه کارهایی قابلیت انجام دارد که امکانش در تلویزیون های معمولی نیست؟

بخاطر امکانات تلویزیون هوشمند ، آن را می توان نوعی از کامپیوتر دانست که بیشتر امور کامپیوتری را می توان توسط آن انجام داد. از جمله امکان وبگردی، دسترسی به شبکه های اجتماعی، دانلود ویدئو و مشاهده ی فیلم های مورد علاقه تان ، اتصال به اینترنت، بهره گیر از اتصالات هوشمند و مجموعه ای دیگر از امکانات توسط این مدل از تلویزیون ها قابل انجامند. البته امکان دسترسی به بازی ها با تنوع بالا در تلویزیون های اسمارت وجود دارد ؛ باید گفت متنوع ترین و خاص ترین بازی ها در در تلویزیون های پاناسونیک است.

دیگر قابلیت های آن هواشناسی، امکان برنامه ریزی در این محصولات و قابلیت های بسیاری در این تلویزیون ها دیده می شود . بهره مندی از اینکه قابلیت هوش مصنوعی را نیز دارد که در واقع در تلویزیون های جدید ال جی و شیوه ای جدید از زندگی هوشمند را ارائه می کند.

بررسی تلویزیون ال جی مدل ۹۵۰۰ SM

در حقیقت باید گفت یکی از بهترین تلویزیون های اسمارت که موجودیت دارد در بازار، تلویزیون ال جی ۹۵۰۰  SM است که بوسیله کمپانی ال جی ساخته شده و در بازار گسترش یافته. این LED دارای پنل نمایشی IPS است که زاویه دید وسیع آن باعث انتخابی نو برای فضاهای بزرگ است .رنگ های آن عالی و کیفیت تصویر ۴K در این تلویزیون سبب شده که آن را خاص جلوه دهد. سیستم صوتی عالی دارد و امکانات این تلویزیون این است که قادر به تولید صدایی واضح و شفاف و بدون نویز دارد. سیستم عامل WEBOS به کار رفته در تلویزیون ال جی امکان آن را دارد که اتصال به فروشگاه نرم افزاری ال جی را فراهم آورده است و شما به راحتی می توانید اپلیکیشن های مورد نیاز خود را دانلود و نصب کنید. توانایی اتصال به اینترنت و جستجوی اینترنتی و اتصال به گوشی و دیگر وسایل اسمارت و وجود ریموت کنترل جادویی از امکانات و توانایی های این تلویزیون به حساب می آید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تعمیرات تلویزیون خود را به ما بسپارید

تعميرات تخصصي انواع تلويزيون، هر کجا و هر وقت به انتخاب شما

جهت عیب یابی و تعمیر تلویزیون در منزل شما تماس بگیرید

شماره تماس : 0529 561 0917