تعمیرات تخصصی انواع تلویزیون LED,LCD,PLASMA,FK,OLED

نکات مهم محافظت و طول عمر تلویزیون

در صورتیکه شما از تلویزیون خود حفاظت و نگهداری کنید این امر باعث صرفه جویی در هزینه تعمیر و تعویض قطعات جدید و باعث افزایش طول عمر
تلویزیون  شما می شود.
در بسیاری از موارد ، فرد فراموش می کند که حتی ساده ترین و ابتدایی ترین کارها را انجام دهد ، مانند خاموش کردن تلویزیون قبل از خواب. در حقیقت گاهی اوقات ، ممکن است ولتاژ منبع تغذیه شما کنترل نشده و باعث افزایش ورودی برق می شود و یا  باعث کاهش بیشتر مدارهای داخلی می شود.
باید گفت بزرگترین دشمن تجهیزات الکترونیکی گرد و غبار است که باعث ایجاد اتصال کوتاه می شود و به طور بالقوه به صفحه آسیب می رساند و قابل تعمیر نیست. ما در اینجا نکات اساسی و مهمی را به شما معرفی می‌کنیم جهت نگهداری و محافظت از تلویزیون.

تلویزیون را خاموش کنید

توجه داشته باشید که چرخه حیات یک تلویزیون حدود شصت و پنج هزار ساعت است. در واقع ، اگر هنگام استفاده از تلویزیون کار دیگری انجام می دهید یا حتی هنگام تماشای چیزی می خوابید ، این باعث می شود که به تدریج برای شما به یک عادت تبدیل شود. در نتیجه طول عمر آن کاهش می یابد. و شاید بعد از حدود دو سال ، ممکن است نیاز به تعمیر داشته باشد. شما می توانید به سادگی این عادت را در خود ایجاد کنید و آن خاموش کردن تلویزیون است که درصورتی که نیازی به آن ندارید ، از روشن کردن آن اجتناب کنید.

استفاده از از تنظیم کننده ولتاژ یا محافظ ولتاژ

شما باید مراقبت داشته باشید در ورودی های شدید ولتاژ . توجه داشته باشید که اینها تا حد زیادی به موارد الکترونیکی شما آسیب می زنند. سنسورهای ولتاژ معمولاً هر زمان که قطع برق صورت می گیرد و به طور ناگهانی برق وصل می شود ، اتفاق می افتد. نوسانات ولتاژ نیز ممکن است حتی در صورت برق رسانی مداوم یا در هنگام رعد و برق اتفاق بیفتد. شایان ذکر است که یک تنظیم کننده ولتاژ نه تنها از تلویزیون بلکه از سایر تجهیزات الکترونیکی مانند تهویه هوا ، یخچال ، ماشین لباسشویی و مایکروویو مراقبت می کند. بنابراین شما می توانید از محافظ ولتاژ استفاده کنید که برایتان کاملاً مقرون به صرفه است.

روشنایی ایده آل

در واقع تنظیم کردن ؛ تنظیمات روشنایی در حداکثر سطح در هر زمان نیز می تواند از طول عمر تلویزیون شما بکاهد. اگر می خواهید تلویزیون شما برای مدت طولانی کار کند ، توصیه نمی شود. همچنین روشنایی بیش از حد باعث خستگی چشم می شود ، بنابراین بهتر است روشنایی در سطح مطلوب باشد.

استفاده خوب و مناسب از کنتراست

آن چه باعث کاهش طول عمر تلویزیون شما می شود استفاده از سطح کنتراست بالاست.
همچنین کیفیت تصویر در طی چند سال کاهش می یابد زیرا از قدرت پردازش بیشتری در سطح کنتراست بالا استفاده می شود. پس ما توصیه می کنیم که نرخ کنتراست را هر از گاهی تغییر دهید.

تلویزیون باید استراحت کند

آنچه باید دقت کنید این است که تلویزیون LCD یا LED شما نیاز دارد به فضای مناسب برای تهویه و استراحت.
در کل ، تلویزیون ها بخاطر مقدار برق مصرفی که دارند ، گرمای زیادی تولید می کند. بنابراین ، بهترین کار این است که تلویزیون خود را در فضای باز و بدون رطوبت استفاده کنید تا هنگام خاموش کردن تلویزیون ، کم کم خنک شود. و حتی وقتی از آن استفاده می کنید ، مدار داخلی به همان اندازه گرم نمی شود و در نتیجه طول عمر را افزایش می دهد.

دور نگه داشتن اجسام تیز

اشیا شارپ می توانند به راحتی صفحه نمایش شما را از بین ببرند و باعث آسیب دیدگی دائمی می شوند زیرا صفحه های LCD بسیار نازک هستند. بنابراین ، تا می توانید چنین اشیایی را دور نگه دارید.

هراز چند وقت تلویزیون خود را تمیز کنید

سفارش می شود که آن دسته محصولات با کیفیت خوب که برای تمیز کردن مختص تلویزیون است تهیه کنید. گاهی اوقات ، گرد و غبار روی صفحه جمع می شود و بر روی دید تأثیر می گذارد. هرگز از آب برای تمیز کردن صفحه استفاده نکنید. در حقیقت پاک کننده های ضد الکتریسیته ساکن یک امر ضروری هستند و بی خطر هستند.

جلوگیری از دمای پایین

گفته می شود که دمای سرد تراکم ایجاد می کند و می تواند به قسمتهای حیاتی دیگر در تلویزیون شما نفوذ پیدا کند. پس، توصیه می شود تلویزیون خود را در دمای انجماد روشن نکنید.

مرکز ما آماده خدمات رسانی به شما در صورت بروز هر گونه مشکل در تلویزیون و دیگر قطعات الکترونیکی می باشد..

نکات پایانی مهم

هر گاه ضربه ای به دستگاه شما وارد شد ، یعنی معیوب شدن دستگاه، ورود اجسام خارجی به داخل دستگاه، انتشار بو یا دود غیرعادی از دستگاه، آن زمان دوشاخه دستگاه را بلافاصله از پریز بیرون کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید.چون منجر به آتش سوزی یا شوك الكتریكی می شود.
همچنین برای نگهداری و افزایش عمر مفید تلویزیون آن اگر برای مدت زمان طولانی از دستگاه استفاده نمی کنید دوشاخه را از پریز بیرون بیاورید.
در واقع تجمع گرد و خاك باعث ایجاد آتش سوزی یا تضعیف عایق و در نتیجه منجر به نشتی، شوك الكتریكی و آتش سوزی می شود. پس در حقیقت از وارد کردن فشار به پانل توسط دست یا اشیاء تیز نظیر ناخن، مداد یا خودکار خودداری کنید چون که آسیب می بیند.

سعی کنید  از دست زدن به صفحه یا قرار دادن انگشتان برروی آن برای مدت زمان طولانی خودداری کنید. چرا که ممكن است اثرات کوتاه مدتی برروی صفحه ایجاد شود.
شما باید  در فواصل زمانی 2 تا 3 ساعت تلویزیون را به مدت 10 تا 15 دقیقه یا حداقل به مدت زمانی که با محیط هم دما شود خاموش کنید.

ودر پایان در باب نگهداری و افزایش عمر مفید تلویزیون آنکه بجای استندبای کردن تلویزیون، آن را کاملاً خاموش کنید. زیرا برخی قطعات تلویزیون حتی در زمان استندبای نیز مرتباً در حال کار هستند و این موضوع باعث آسیب دستگاه شما می شود. (بجای جداسازی سیم برق در تلویزیونهای LED و LCD می توانید از سیم های رابط دارای کلید قطع برق استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تعمیرات تلویزیون خود را به ما بسپارید

تعميرات تخصصي انواع تلويزيون، هر کجا و هر وقت به انتخاب شما

جهت عیب یابی و تعمیر تلویزیون در منزل شما تماس بگیرید

شماره تماس : 0529 561 0917