تعمیرات تخصصی انواع تلویزیون LED,LCD,PLASMA,FK,OLED

شیوه نگهداری از تجهیزات برقی و الکترونیکی تلویزیون

در ابتدا باید بگوییم که اکثریت مردم نسبت به نگهداری از تجهیزات الکترونیک در برابر گرد و خاک بی تفاوتند و همین موضوع باعث می شود تا دستگاه های الکترونیک آنها دارای عمر کمتری باشند. در واقع گرد و خاک به صورت عادی هادی جریان الکتریکی نیست اما هنگامی که مقدار آن زیاد شود باعث نشت جریان می شود.حالا نشت جریان الکتریکی چیه؟ نشت جریان الکتریکی به مقدار کمی از جریان گفته می شود که در نواحی عایق در حال جریان هست و درصد رطوبت هوا نیز در نشت جریان بی تاثیرنیست که رطوبت بیشتر به گرد و خاک کمک می کند تا رسانای بهتری باشند. درحقیقت در بیشتر نواحی آب و هوایی کشور یک چنین شرایطی حاکم نیست اما در برخی نقاط شمالی و یا جنوبی که درصد بالای رطوبت احساس می شود استهلاک قطعات به شدت بالا می رود. خصوصا در قسمت تعمیرات تلویزیون قطعاتی مثل پتانسیومترها و یا دکمه های جلوی دستگاه به سرعت آسیب می بینند و خراب می شوند.

در واقع گرد و خاک و رطوبت در سیستم های موتور دار تاثیر منفی دارند و باعث سرعت بخشیدن به استهلاک در این قطعات می شوند گرس ها و روان کننده ها وقتی خاک آلود شوند مثل خمیری می شوند در بین قطعات مکانیکی که باعث کاهش سرعت و حتی گاهی گیر کردن بخش مکانیزم می شود. شایان ذکر است فن های خنک کننده بخاطر میدان مغناطیسی که دارند گرد و خاک را جذب می کنند و باعث می شوند کم کم کارآیی اولیه ازدست داده بشود و یا اینکه باعث به وجود آمدن سرو صدای زیاد می شود.

 

سرویس و خاک گیری سیستم های الکترونیک و کامپیوتری بسته به جایی که زندگی یاا کارمی کنید به صورت روتین و دوره ای مورد نیاز اسات توجه داشته باشید که برای نظافت تسیستم های الکترونیک از تجهیزاتی استفاده کنید که مکنده باشند نه دمنده، دلیل این انتخاب آنست که در صورت دمیدن به گرد غباری که روی قطعات نشسته است این گرد و غبار به نقاطی که نباید وارد شود نفوذ می کند که امکان تمیز کردن آنها نیست همچنین توجه داشته باشیدکه هنگام گردگیری سیستم های الکترونیکی از ماسک استفاده کنید زیرا این گرد و خاکهایی که در مجاورت میدانها باشند سرطان زا هستند .

در حقیقت باید گفت قلم موی نقاشی برای پاک کردن تجهیزات ریز و حساس مناسب است و حتما توصیه میکنیم به دست داشتن دستکش مخصوص لمس تجهیزات الکترونیکی چرا که تجهیزات در تماس با دست از الکتریسیته به بدن شما آسیب نرساند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تعمیرات تلویزیون خود را به ما بسپارید

تعميرات تخصصي انواع تلويزيون، هر کجا و هر وقت به انتخاب شما

جهت عیب یابی و تعمیر تلویزیون در منزل شما تماس بگیرید

شماره تماس : 0529 561 0917