تعمیرات تخصصی انواع تلویزیون LED,LCD,PLASMA,FK,OLED

تعمیر ایراد آب خوردگی صفحه تلویزیون

اگر زمانی که تلویزیون در حالت خاموشی دچار آبخوردگی شود     بهترین کار روشن نکردن آن است اما اگر تلویزیون روشن باشد و ایراد آبخوردگی نمایان شود؛ هراندازه تلویزیون مدت زمان کمتری کار کند آسیب کمتری هم به دستگاه وارد می شود و آن زمان تعمیر تلویزیون آب خورده هزینه کمتری دارد.

حال باید گفت برای تعمیر یک تلویزیون آب خورده ، ابتدا باید فلتهایی را که آسیب دیده بررسی کرد و سپس ببینیم آیا قابلیت ترمیم دارد که پنل آن را تعویض کنیم و بعد آن فلتهایی را که آسیب کمتری دیده اند را تعمیر و در صورت نیاز تعویض کنیم.
البته بخش‌هایی را که ما تعمیر و یا تعویض میکنیم بدلیل ظرافت بسیار بالای آنهاست.
طوری که در زمان اتصال فلتها به پنل در میلیمتر 20 کانال ارتباطی وجود دارد که احتمال دارد تعدادی از آنها آسیب دیده باشند و تعدادی سالم باشند.

خاطر نشان می سازیم در صورتی که آن دسته از فلتهایی که آسیب دیده اند قابلیت تعمیر نداشته باشند و یا آسیب دیدگی طوری باشد که بعد از تعمیر ایراد به طور کامل برطرف نشود (مثلا تصور خط رنگی داشته باشد) باید فلت معیوب تعویض شود که این تعویض نیازمند داشتن دستگاه وکیوم پرس و لوازم خاص دارد و دقت و ظرافت کاری در آن بسیار حائز اهمیت است.

راه حل جلوگیری از آبخوردگی تلویزیونهای LED و LCD

1) مایع پاک کننده را به قسمت صفحه تلویزیون اسپری نکنیم و به شدت از این کار خودداری شود.
و یا حتی مایعات را نزدیک تلویزیون قرار ندهیم.

2) درصد بالایی از تلویزیون های آبخورده زمانی آسیب می‌بینند که کودکان در حال بازی هستند.

اشتباهات متداول برای تعمیر آبخوردگی

از جمله اشتباهات رایجی که برخی از افراد برای تعمیر آبخوردگی تلویزیون و همچنین خشک کردن پنل LED یا LCD تلویزیون خود  انجام می دهند این است که با سشوار آن راخشک می کنند؛ که این امر می تواند منجر به مشکلات بیشتری برای پنل شود.
و همچنین خرابی پنل تلویزیون ، عیوب ظاهری متفاوتی ایجاد می کند.

هزینه تعمیر ایراد آبخوردگی تلویزیون

آب خوردگی صفحه نمایش تلویزیون باعث ایرادات متعددی می شود ؛ به همین دلیل میزان هزینه مورد نیاز برای تعمیر تلویزیون آسیب دیده متفاوت است.

هر صفحه نمایش دارای تعدادی فلت پنل است و هر فلت دارای صدها خط ارتباطی است. تعدای از این خطوط اطلاعات تصویر و برخی دیگر ولتاژهای مختلف تغذیه پردازشگرهای فلت ها هستند در هر ابخوردگی احتمال دارد تعدای از آنها آسیب ببینند.

گاهی در تعمیر تلویزیون با تلویزیون های آبخورده ای مواجه می شویم که تصویر سیاه شده  اما بخش کوچکی از یک فلت ، یا یک قطعه کوچک دچار آسیب شده که با کمترین هزینه نیز تعمیر می شود. در مقابل گاهی هم در اثر آب خوردگی صفحه نمایش تلویزیون فقط یک خط باریک در تصویر بوجود می آید اما به دلایلی فنی تعمیر آن ناممکن است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تعمیرات تلویزیون خود را به ما بسپارید

تعميرات تخصصي انواع تلويزيون، هر کجا و هر وقت به انتخاب شما

جهت عیب یابی و تعمیر تلویزیون در منزل شما تماس بگیرید

شماره تماس : 0529 561 0917