تعمیرات تخصصی انواع تلویزیون LED,LCD,PLASMA,FK,OLED

بالا بودن سن تلویزیون

باید بگوییم با گذشت زمان ممکن است که تصاویر بخوبی دیده نشود که می‌تواند عامل آن خروجی نور به صورت نا برابر باشد . در واقع عامل خرابی بسیاری از مشکلات  تلویزیون می تواند بخاطر افزایش دستگاه باشد که این‌ افزایش سن، یکی دیگر از مواردیست که روی سوختن پنل دستگاه تاثیر گذار است.

ماندگاری تصویر یا احتباس و ثابت ماندن تصویر

در نظر داشته باشید که یکی از با اهمیت ترین علت در سوختن پنل، می‌تواند همین ثابت ماندن تصویر در نقطه یا در کل صفحه  باشد. یعنی زمانی که تلویزیون برای مدت زمان زیاد روی یک کانال یا روی یک تصویر همینطور ثابت بماند، ممکن است قسمت هایی که همیشه در تصویر ثابتند، مثل قسمت آرم کانال، یا مثلا یک قسمتی که رنگ تصویر در آن همیشه  سیاه است، ممکن است به مرور زمان پیکسل های اون ناحیه بسوزد و در نتیجه پنل تلویزیون آسیب ببیند و به مرور زمان دیگر کاملا پنل می سوزد. که در این حال ممکن است که هنگام روشن بودن همان کانال متوجه ی سوختن آن نشوید .اما زمانی که کانال را عوض می کنید و یا مثلا  وقتی در حال تماشای یک فیلم هستید، به نا گاه متوجه می شوید که تصویر در یک نقطه ضعیف و یا بهم ریخته است یا تصویر به صورت روح و شبح است و این به معنای این است که  پنل دارد می سوزد و یا دارد شروع به سوختن می کند. یاد آور می شویم که در بیشتر مواقع این تغییر رنگ یا بهم ریختگی رنگ و مشکلات تصویر بصورت موقتی است و بعد از مدت کوتاهی از بین می رود، بنابراین احتباس یا ثابت ماندن تصویر، موقتی می باشد و قبل از آن که به یک مشکل جدی و همیشگی تبدیل شود، متوجه ی آن می شوید. اما حالا اگر برای مدت یا دفعات زیادی این حالت پیش  بیاید ممکن است به سوختن کامل پنل منجر شود و در آن زمان دیگر چاره ای جز تعویض پنل نیست.

پیکسل سوختگی

درباره پیکسل باید گفت که پیکسل ها در پنل وجود دارند و هر پیکسل وظیفه ی آن  ایجاد رنگ  هست که پیکسل ها توسط ترانزیستور ها کنترل می شوند. هر پیکسل دارای ۳ عدد ساب می باشد. پیکسل های جداگانه در یک صفحه نمایش ال ای دی هنگام تابش نور خراب می شوند. وقتی که صفحه روی یک تصویر ثابت می ماند ، آن پیکسل ها با شتاب بیشتری نسبت به اطراف خراب می شوند. زمانی که  پیکسل خودش از بین رفت، دیگر درست نمی شود و اگر پیکسل بسوزد آن قسمت از تصویر با مشکل مواجه می شود، مثلا ممکن است که به صورت یک نقطه ی سفید یا یک نقطه ی مشکی یا سبز رنگ دیده شود. در نتیجه باید مراقب بود پیکسل ها نسوزند چون باعث خرابی پنل می شوند. که می‌توانید با ما تماس بگیرید و مشگل دستگاهتان را رفع کنید.

آبخوردگی پنل تلویزیون

آنچه در این مقاله گفتنی است این است که یکی دیگر از دلایل سوختن پنل، آبخوردگی پنل است.آب خوردگی باعث می شود تا فلت هایی که تصویر را در پنل انتقال می دهند،  آسیب ببینند و یا فلت های ریز که داخل پنل هستند بسوزند که در نهایت به سوختن پنل منجرمی شوند. بنابراین باید مواظبت کرد که هنگام پاک کردن و تمیز کردن دستگاه، مایعات و یا شیشه پاک کن وارد پنل نشود زیرا همین امر موجب سوختن پنل می شود.

علائم و نشانه های سوختن پنل تلویزیون LED

 تیره و تارشدن قسمتی از تصویر یا همه تصویر

 شفافیت نبودن تصویر در صفحه نمایش تلویزیون

بهم ریختگی رنگ ها یا اینکه رنگ ها با تصویر اصلی ‌تفاوت دارند.

 زمانی که نور بک لایت وجود دارد اما نمایش کامل تصویر وجود ندارد.

وقتی یک رنگ غیر عادی به تمام صفحه اضافه می شود.

زمانی که یک نقطه ی سفید در تصویر وجود دارد.

زمانی که تصویر تلویزیون دوتایی نشان می دهد.

 وجود خطهای عمودی در صفحه نمایش

مات و تیره شدن بخشی از تصویر یا همه تصویر

یکی از مهم ترین علایم سوختگی پنل تلویزیون ، کدر وتیره شدن تصویر است. که این کدر و تیره شدن می تواند در بخشی از تصویر یا همه تصویر اتفاق بیفتد.  که ممکن است که این مشکل عامل آن خرابی بک لایت  باشد که باید در اینصورت بک لایت بررسی شود و زمانیکه تشخیص سالم بودن بکلایت مشخص شد در آن صورت می توان گفت که خرابی از پنل می باشد.

 شفاف نبودن تصویر در صفحه تی وی

منظور از شفاف نبودن تصویر به این معناست که گویی تصاویر مثل شبح دیده شوند یا بصورت سایه مانند ایجاد شود و یا کیفیت تصویر پایین بیاید.

بهم ریختگی یا درهم آمیختگی رنگ ها یا تفاوت رنگ ها با تصویر اصلی

مهمترین عامل سوختن پنل، تغییر رنگ می باشد، در این صورت رنگ نمایش داده شده، رنگ واقعی نیست ، مثلا رنگ روسری یک فردی صورتی است اما در تلویزیون شما این رنگ قرمز نشان داده می شود. و در حقیقت رنگ اصلی با رنگ نمایش داده شده کاملا مغایرت دارد.

وجود نور بک لایت اما عدم وجود نمایش کامل تصویر در تی وی

احتمال دارد که تصویر به طور کامل نمایش داده نشود اما نور یا همان بک لایت وجود داشته باشد که در این صورت نیز تشخیص داده می شود که مشکل از پنل است که در این صورت  لازم است بررسی شود.

اضاف شدن یک رنگ غیرعادی به تمام صفحه نمایش

یکی دیگر از نشانه های سوختگی پنل، این است که یک رنگ غیر عادی به تمام صفحه اضافه می شود. که باید گفت این مشکل بخاطر وجودمشکلاتی است درلیکویید پنل .شایان ذکر است که در این صورت امکان تعمیر نیست و چاره ای جز تعویض پنل وجود ندارد.

ایجاد یک نقطه ی سفید یا نورانی در تصویرصفحه نمایش

شاید شما متوجه ی وجود یک یا چندین نقطه ی سفید و نورانی در تصویر شوید. باید گفت این مشکل بخاطر سوختن پیکسل بوجود می آید. که در حقیقت تمام اجزای مرتبط، با هم همکاری می کنند تا پیکسل به نقطه ای رنگی تبدیل شود، و در نهایت باعث ایجاد تصویر می شود. حال اگر پیکسل دچار سوختگی شده باشد، نقطه به صورت سفید دیده می شود و در نتیجه لازم است تا پنل تعویض گردد. بنابراین به یاد داشته باشید که ظاهر شدن نقاط کوچک روی تصویر دستگاه به معنای سوختن پیکسل هاست و سوختن پیکسل به سایر پیکسل ها نیز سرایت می کند.

دو تایی نشان دادن تصویر تلویزیون

دیگر نشانه های سوختن پنل، اینست که تصویر دو تایی نمایش داده می شود. بنابراین اگر به این مشکل در صفحه نمایش تلویزیون بر خورد کردید ، احتمالا پنل دچار مشکل شده است و پنل نیاز به  بررسی دارد.

وجود خط هاي عمودی در صفحه نمایش تلویزیون

گاهی ممکن است که متوجه ی وجود خطهای عمودی روی صفحه نمایش تلویزیون ، با رنگ های ثابت یا یک رنگ خاص شوید، این مشکل می تواند در اثر خرابی پنل  باشد. که معمولا این خطوط عمودی در یک دوم بالایی تصویر بخوبی دیده می شوند.اما در ابتدا باید مطمئن شوید که این مشکل بخاطر آب رفتگی در فلت یا خرابی فلت یا خرابی تیکان نباشد. اگر این موارد سالم بودند پس یعنی پنل خراب شده است و باید از یک تکنسین متخصص برای بررسی آن کمک گرفت.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تعمیرات تلویزیون خود را به ما بسپارید

تعميرات تخصصي انواع تلويزيون، هر کجا و هر وقت به انتخاب شما

جهت عیب یابی و تعمیر تلویزیون در منزل شما تماس بگیرید

شماره تماس : 0529 561 0917